Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arazi araçları
#1
Mevcut binek otomobilim ile sadece köye gidebiliyorum. Dağa bayıra çıkmam mümkün değil. Aracımı Lada Niva yapma imkanı doğdu az bir fark ödeyerek.
Mevcut arabam 2002 model, tam 9 yıldır bende, hiç bir sorunu olmayan 25 TL. ye beni köye götürüp getiren bir araç (100 km.). Alacağım araç ise 2008 model. Ödeyeceğim fark çok mühim bir meblağ değil ama doğrumu yapıyorum diye karalar bağlamaktayım bir kaç saattir. Akşama kadar obsiyonum var...
Daha iyi, daha lüksünü alacak gücüm de yok şu sıralar...
 
Alıntı

#2
İmkanınız varsa Dacia Duster modellerine bir göz atmanızı tavsiye ederim...
Özellikle 4x2 1.5 dizel modeline bakarsanız, hem çok ekonomik bir aracınız olur, hem de arazi aracı yüksekliğinde bir aracınız olur.



[Resim: Dacia-Duster_2011_800x600_wallpaper_02.jpg]



Tabii imkanlar el veriyorsa 4x4 modelini şiddetle tavsiye ederim...


Niva'dan daha konforlu ve ekonomik ve 4x4 modeli Niva'ya rakip olabilecek kadar arazi kabiliyetine sahiptir.





 
Alıntı

#3
Sn. Yeniavcı,
uzun zamandır benimde aklımda olan bir konu. Kendi aracım binek ve haliyle doğaya pek uyum gösteremiyor.
Fakat tezat nokta, araziye uyumlu bir aracta normal şehir trafiğine pek uyum gösteremiyor. Kullanım olarak, yakıt olarak, park sorunu olarak şehirde bir arazi aracıni daima sorun olarak düşünüyorum.
Kendi şahsi çözümüm, (lüks bir arazi aracımi yoksa güçlü fakat orta karar bir arazi aracımi yoksa tamamen modifiyeli bir arazi aracımi tam karar veremesemde) mevcut binek aracı elden çıkarmadan ikinci olarak bir arazi aracı almak.
Sizin ise (bence) aracı yenileme zamanı gelmiş gibi Smile her silahsever'e bir 4x4 lazım ama maddi konularda ahkam kesmek olmaz ama bir avcıya arazi aracı lazım.
 
Alıntı

#4
Cevap cok net. Mevcut araciniz sizin ihtiyaclarinizi karsilamiyor.
 
Alıntı

#5
Sn.yeniavcı, kendi binek aracınızın markası modeli nedir? Lada Niva biraz gürültülü, 130-140 km/s son hızı olan, arka koltukları dar, bagajı küçük bir arazi canavarıdır. Yoldışına çıkıldığında Land Rover Discovery'e denk bir arazi performansı sunar (Kaynak: Autocar dergisi karşılaştırması). Eğer aile sahibiyseniz, anne baba eş çocuk doluşuyorsanız arabaya Niva size küçük gelebilir. Binek aracınızdan biraz daha fazla yakar ve yavaştır
Fakar dediğim gibi arazide bu eksikliklerin hepsini amorti eder.
4x2 görünümündeki Dusterlar ise şehir içinde güzel görünse de yüksek oluşu viraj performansı düşük bir araç ortaya koyuyor. Binek araç rahatlığına yakın ve az daha yüksek bir araç. 4x4 olanı ise arazide iyi olsa da (Bilmiyorum öyle mi? ), arazide kullanım için muhteşem şanzıman oranlarına ve taban genişliği düşük lastiklere sahip Niva'nın rakibi olamaz diye düşünüyorum.

Tabii bunların hepsi benim şahsi düşüncem. Daha çok şehir içinde vakit geçiriyor ve aile sahibiyseniz Niva sizi üzebilir. Bir de Nivalar bildiğim kadarıyla yıllardır aynı özelliklerle üretiliyor bu nedenle model yılı yüksek olsa da üzerine para vermeden 2.el sitelerine bakmanızı öneririm.

Saygılar.
 
Alıntı

#6
(29-12-2011, 01:56 PM)mercankaya demiş ki: Sn. Yeniavcı,
uzun zamandır benimde aklımda olan bir konu. Kendi aracım binek ve haliyle doğaya pek uyum gösteremiyor.
Fakat tezat nokta, araziye uyumlu bir aracta normal şehir trafiğine pek uyum gösteremiyor. Kullanım olarak, yakıt olarak, park sorunu olarak şehirde bir arazi aracıni daima sorun olarak düşünüyorum.
Kendi şahsi çözümüm, (lüks bir arazi aracımi yoksa güçlü fakat orta karar bir arazi aracımi yoksa tamamen modifiyeli bir arazi aracımi tam karar veremesemde) mevcut binek aracı elden çıkarmadan ikinci olarak bir arazi aracı almak.
Sizin ise (bence) aracı yenileme zamanı gelmiş gibi Smile her silahsever'e bir 4x4 lazım ama maddi konularda ahkam kesmek olmaz ama bir avcıya arazi aracı lazım.

Sayın mercankaya,uzun zamandır bende bu konuyu düşünüyordum.Nasipse bir araba almayı düşünüyorum ama araziye uyumlu arabalar şehir içerisinde hem yakıt,hem de park sorunu nedeni ile sıkıntı yaşatabiliyor.Bence en mantıklısı,hatta mantıklı gibi görüneni motor hacmi ufak,şehir trafiğine uygun,konforlu jeep'ler dir.Son zamanlarda yaygınlaşan bu araçlar hem şehir trafiği hem de arazi için biçilmiş kaftandır.Mesela örnek vermek istersek Land Rover Freelander,Honda CR V,hatta HR V !
 
Alıntı

#7
Niva arazide mutlaka daha üstündür, buna şüphe yok,

Duster'ın arazi kabiliyetleri oldukça iyi, youtube da onlarca video var, izleyin şaşıracaksınız, ancak niva dan geride kalır

rakip olur derken oldukça tatmin eder anlamında demek istedim ama fazla iddialı oldu galiba Smile
 
Alıntı

#8
Şehir içinde araba hiç kullanmıyorum ( İşime hergün toplam 8 km kadar yürüyerek gidip gelmekteyim, yağmur çamur farketmeksizin). Onun dışında ihtiyaç olduğunda kullanabileceğim 2. aracımız var.

Alacağım arazi aracı sadece köye gidip gelmek ve arazide dolaşmak için olacak. Sayın Murata neticeyi öz olarak yazmış. Arazi aracım olursa ava da gidebileceğim, mantara da, oduna da... Sadece köye gidip gelmekte biraz sıkıntı yaşayacağım ve de masraf yükselecek.

Bu işi bitirmem lazım, birazdan Lada Niva görmeye ve bilgi almaya servisine gideceğim.
 
Alıntı

#9
(29-12-2011, 02:44 PM)orhancengizk demiş ki: Niva arazide mutlaka daha üstündür, buna şüphe yok,

Duster'ın arazi kabiliyetleri oldukça iyi, youtube da onlarca video var, izleyin şaşıracaksınız, ancak niva dan geride kalır

rakip olur derken oldukça tatmin eder anlamında demek istedim ama fazla iddialı oldu galiba Smile

Sayın Orhan bey,duster'i bende çok beğeniyorum lakin fiyatları şuanda maalesef çok uçuk kaçık rakamlarda.Adamlar Mercedes C200 parası istiyorlar.Ancak ele ayağa düştüğü zaman alıcaksın.İşte o zaman o araba o parayı hakeder.Bu yorumu aracın önünde DACIA yazdığı için yazıyorum.Saygılar...
 
Alıntı

#10
Sn. Yıldız37,
benimde karar veremediğim modellerin arasında idi freelander. Fakat arazide deneme şansım oldu. Belki beklenmeyecek bir durum ama inanın arazide kibar kaldı Smile Sadece tahmin olarak diğer Honda modellerininde aynı akıbette olacağını düşünüyorum. Küçük motor şehir için uygun mu? Evet. Ama arazide, hayır. Ne kadar vinç yardımı olsada motor gücü başlı başına bir faktör.
Amatörce ilgilenme ve araştırma imkanım oldu. Off-road kullanım için bence bir araçta şunlar kesinlikle olmalı:
. 4x4 mümkünse opsiyonel.
. Güçlü motor.
. Arazi vitesi ve takviyeleri.
. Geniş taban 4x4 lastik.
. Yüksek şasi.
. Snorkel.
. Kurtarma vinci.
Bu özellikler arazi için elzem fakat şehir trafiğinde gereksiz yük olur. Bu yüklerde hem özelliklerin kullanılamamasina hem de ekstra yakıt masrafına neden olmaktadır.

Bunların yanında bazı durumlar daha mevcut. Mesela çift kabinli arkası kasali modeller şehir içi ve arazi kullanımda pek tutulmamaktadır. Zira virajlarda ve çamurlu arazi şartlarında ağırlık merkezinin ön tarafta olmasından dolayı savrulmakta, spin atmaktadır. Niva tarzı küçük araçlar ise malumunuz. Büyüklük biraz daha konfor olarak faydalı olsada, yere tutunma ve ağırlık faydası olarak artı olsada saplanma-kurtulma olarak eksidir.
Bunlar daha uzar gider, konuyu fazla dağıtmayayim.
Benim kendi düşüncem, orjinal bir dört çeker'e modifiye yapmak. Allah nasip ederse önümüzdeki ay çalışmalara başlamayı düşünüyorum.
Allah hepimizin gönlüne göre verir inşallah.
Saygılar.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi