Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 4 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beretta 81 F Komple Montaj, Full Assembly
#1
92 FS' ye göre daha komplike bir yapıya sahip olan 81F 7.65 mm tabancanın ön incelemesini yapıp komple montajını foruma eklemeyi düşündüm.

İtalyan üretimi, 12 lik çift sıralı şarjörle beslenen, 7.65x17 tipi fişek kullanan, türleri içerisinde kilometre taşı olarak kabul görmüş bir tabancadır.

Tek / çift hareket tetik ile ateşleme yapar, horoz kurulu iken emniyet kapatıldığı zaman horozu boşaltır, yalnız horoz yarı kurulu konumda kalırcasına horoz indirme kanadının mesnedine dayalı kalır. Normalde silahın horoz emniyeti yoktur.
 
Alıntı

#2
Sabırsızlık ile bekliyoruz, sayın Alpyeşilay.
Saygılarımla.
 
Alıntı

#3
Otomatik iğne emniyeti silahta mevcuttur. Tetik çekilmediği müddetçe kurulu konumda olmayan horoza gelen darbeler ateşleme iğnesi vasıtası ile kovan kapsülüne iletilmez.
İlk önce silaha ait genel fotoğraflar ile silahın basit sökümünü görelim.
Sonrasında silahı tamamen dağıtıp fotoğraflama yaparak montesini yapacağım.
[Resim: DSC09610.jpg]
[Resim: DSC09611.jpg]
[Resim: DSC09612.jpg]

[Resim: DSC09613.jpg]

[Resim: DSC09614.jpg]
Silahın basit sökümünü izah edecek olursak, birçok diğer Beretta örneği gibi.
Silahın sol kısmında bulunan sökme takma mandalı tespit pimine basarak,

[Resim: DSC09615.jpg]

[Resim: DSC09616.jpg]

silahın sağ tarafında bulunan sökme takma mandalını aşağıya doğru çeviririz.

[Resim: DSC09617.jpg]

[Resim: DSC09618.jpg]
[Resim: DSC09619.jpg]

[Resim: DSC09620.jpg]

Silahın basit sökümü görüldüğü şekildedir.
 
Alıntı

#4
Şu an silahın sökümü ile uğraşıyorum. FS-92 ye göre çok daha karmaşık ve ince yapısı var. Özellikle emniyet mandalını ve tetiği sökerken çok dikkatli olmak lazım yoksa parça eksiltmemek elden değil. İnce yay ve parçaların sökümü hassasiyet ve dikkat istiyor.
 
Alıntı

#5
Sürgü üzerindeki parçaların aile resmi. Montaja sürgüden başlayalım. Yani kolay tarafından. Gövde montajı ciddi anlamda zor ve sıkıntılı bir konu.

[Resim: DSC09621.jpg]

[Resim: DSC09622.jpg]
Soldan sağa, otomatik iğne emniyet kilit parçası yayı, kilit parçası, tırnak yayı, tırnak pimi, tırnak, ateşleme iğnesi ve yayı, altta ise ateşleme iğnesi tespit pimi.
 
Alıntı

#6
Montaja otomatik iğne kilidine yayını yerleştirerek başlayalım.

[Resim: DSC09623.jpg]
İğne kilidini görüldüğü şekilde oyuk kısmı bize bakacak şekilde sürgüdeki yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC09624.jpg]
[Resim: DSC09625.jpg]
İğne üzerine iğne yayını görüldüğü şekilde yerleştirelim.

[Resim: DSC09626.jpg]
Otomatik iğne kilidi kanadını sonuna kadar bastırarak ateşleme iğnesini görüldüğü şekilde yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC09627.jpg]
İğne yüzeyinde bulunan oluk kısmı görüldüğü şekilde olmalıdır.
İğne üzerinde oluklar vardır. Bu oluklar otomatik iğne kilidinin iğneyi kilitlemesini sağlamakta ve sürgü içerisinde iğnenin tespit piminin iğne oluğu üzerinde iğnenin ileri geri hareket mesafesinin kontolünü sağlamakta ve de iğneyi sürgü içerisinde sabitlemektedir.
[Resim: DSC09626.jpg]
İğne yayının geçtiği iğne uç kısmındaki oluk ise tırnak sırt kısmının geçtiği oluktur.
[Resim: DSC09628.jpg]
İğne, iğne arkasıda bulunan oluğun da görüldüğü gibi, sürgü içerisinde aşağıda görüldüğü şekilde olmak zorundadır.
Bu şekilde olmaz ise belirtmiş olduğum oluklar ters tarafta kalacağı için iğne çalışmaz, sürgü içerisinde sıkışır kalır.
Otomatik iğne kilidi ise iğneyi kilitlemek için oluk yuvasını bulamadığı üzere vazifesini de icra edemez.

[Resim: DSC09630.jpg]
F-81 ve F-84 lerde iğne montajı sıkıntılı bir konudur. Çünkü iğneyi yuvasına oturturken iğneyi her ne kadar görüldüğü şekilde monte etmeye kalksanız dahi iğne kolayca saat yönünde dönüş yaparak kaymakta, montaj işini güçleştirmektedir.
İğneyi yuvasına oturtup iğne tespit pimin yuvasına yerleştirmeden önce iğnenin kaymaması için geçici pim tabir ettiğimiz bir pim veya punch ın, iğneyi yuvasında geçici olarak tutması için kullanılmasında fayda vardır.

[Resim: DSC09629.jpg]
Geçici pimle iğneyi yuvasında tutarken sürgünün diğer tarafından tespit pimini yerleştirelim.
Bu tespit piminin sürgünün sol tarafından yerleştirilmesinde fayda vardır. Sökümünde de sağ tarafından punch vasıtasıyla çıkartılmasında da fayda vardır. Bu tespit pimi içiçi geçmeli bükmeli ikili pim şeklindedir. Sert yapısı vardır. Takıp çıkartması uğraştırır.

[Resim: DSC09631.jpg]
Punch yardımı ile görüldüğü şekilde yerine çakalım.

[Resim: DSC09632.jpg]
Pimin doğru şekilde yerleştirilmiş hali.

[Resim: DSC09633.jpg]

[Resim: DSC09634.jpg]
Tırnak yayını yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC09635.jpg]
Ardından tırnağı yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC09636.jpg]



Tırnağı yuvasında ileri ittirerek üstten pimini yerleştirelim.

[Resim: DSC09637.jpg]
Punch ile pimi yuvasına çakalım.

[Resim: DSC09638.jpg]
Montajı tamamladıktan sonra, tırnağın yuvasında rahat hareket edip etmediğini kontrol edelim.
İğne yuvasında görüldüğü şekilde olmalıdır. Otomatik iğne kilidine basılmadığı zaman iğne yuvası içerisinde uç kısmı iğne ön yuvasından çıkacak kadar ileri gitmemeli, otomatik iğne kilidine basıldığı zamanda rahatça, sürtünme ve kıtırtı hissi olmaksızın iğne uç yuvasından iğnenin rahatça başını çıkartabileceği kadar ileri geri gidebilmelidir.
Montaj sonrası bu kontrolün yapılması silah çalışması açısından hayati önem arz eder.

[Resim: DSC09639.jpg]
Geldik göve montajına, önce besmele çekelim. Allahtan sabır dileyelim. Sabır gerektiren bir iş çünkü.
FS-92 gövde montajına göre çok daha karmaşık ve ince işçilik gerektiren bir konu.
Gövde üzerindeki parçaları incelediğimiz zaman daha iyi anlamaya başlayacaksınız.

Beretta'ya aşık olmamın bir sebebi de, bu denli bir ton ıncık cıncık parçası olmasına rağmen, kolay kolay arıza vermeyen bir yapısı olmasıdır.
 
Alıntı

#7
Sn Alpyesilay,
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Elinize sağlık. F-81, hakkında olumlu yorumlar duyduğum ancak deneme fırsatını bulamadığım bir silah. Görüntü itibarı ile kullanım ve taşıma açısından zevk verici bir silah olduğunu düşünüyorum. Atış fırsatı bulursanız bu konularda da paylasabileceğiniz değerli izlenimlerinizi bekliyorum.
Saygılar.
 
Alıntı

#8
Gövde üzerindeki parçaların aile resmi.

[Resim: DSC09640.jpg]

[Resim: DSC09641.jpg]
Hadi, tüm parçalar ile teker teker tanışalım.
Gövde, kabze kapakları ve vidaları.

[Resim: DSC09642.jpg]
Horoz, horoz gövde tespit pimi, horoz yayı, yay pimi, yay tüpü, yay tüpü gövde tespit pimi, şarjör mandalı.

[Resim: DSC09643.jpg]

Tetik, tetik kolu, tetik kolu yayı, tetik yayı (bu yay aynı zamanda sökme takma mandalı gövde tespit pimi yayı olarak da görev yapar), sökme takma mandalı, sökme takma mandalı gövde tespit pimi, tetik kolu irtibat kesme manivelası (silah emniyete alındığı zaman tetik kolu boşa çıkar, tetik çekilse dahi tetik ve horoz arasında irtibat kalmaz, bu görevi bu parça yapar).

[Resim: DSC09644.jpg]

Sürgü kilitleme mandalı ve yayı (sürgü kilitleme mandalının uç kısmı aynı zamanda tetik gövde tespit pimidir), horoz kurma parçası, yayı, yay ve parçanın gövdeye tespit pimleri, çıkarıcı ve tespit pimleri.

[Resim: DSC09645.jpg]

Emniyet mandalı sağ ve sol kanatları, emniyet mandalı sustası ve yayı, sağ kanat tespit pimi, sağ üstte horoz indirme manivelası ve yayı, altında ise otomatik iğne açma kanadı ve yayı.

[Resim: DSC09646.jpg]
 
Alıntı

#9
Harika bir çalışmayı adım adım izliyoruz, elinize sağlık Sn. Alpyeşilay.
 
Alıntı

#10
Sayın Alpyeşilay;
"Perfect"
Saygılarımla.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi