Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kulaksiz Cougar- Emniyet mandalı modifikasyonu
#1
Bildiğiniz gibi, Beretta dizaynı olan Cougar, ağabeyi 92F ve kardeşi PX4 gibi, sürgü üzerine emniyet manivelalarına sahip. Her nedense, diğer kontroller tek taraflı olmasına rağmen, emniyet manivelaları her iki tarafta da, ve bayağı da dışarı çıkık olarak dizayn edilmiş. Eğer tam anlamı ile solakalrında kullanabileceği bir dizayn istense, sanırım şarjör, sürgü bırakma ve emniyet manivelalarının hepsinin sağdan sola alınabiliyor olması yeterli olur idi, ama belki de ordu ihalelerinin zorlamasından mütevellit, böyle tasarlanmış.

[Resim: numerata4.jpg]

Bunun nesi kötü derseniz, sürgü manipülasyonunda benim gibi avcunun içi ile sürgüyü tam geriye çekip hızla birakıyorsanız, yukarıda 3 no'lu işaretlenmiş bu emniyet mandalları avcunuzun içini de, parmaklarınızı da ciddi olarak acıtıyor. Eldiven ile yapsanız bile hem mandallar yüzünden tutacak yer bulmakta sorun yaşıyorsunuz, hem de sürgüyü çekerken emniyetin kapanması sözkonusu olabiliyor.

Eğer sürgüyü filmvari yöntemler ile gerisinden tutup bırakacaksanız bile, yine emniyet mandalları tutacak yer sıkıntısı yaşatıyor veya mandalın kendisini tutup çekerseniz yine emniyeti kapatma ihtimali ile karşılaşıyorsunuz.

Bir başka rahatsızlık verdiği konu da, taşıma ve kılıftan çekme sırasında mandalların giysilere ve kemere takılması.
İsterseniz namluda mermi ve emniyeti kapalı,
isterseniz namluda mermi-emniyet açık-horoz inik,
isterseniz namluda mermi-emniyet açık-horoz ilk çentikte
veya mermisiz-emniyet açık-horoz ilk çentikte taşıyın;
o dışarıdaki mandal ve içerideki koca mandal her durumda sorun oluyor.

Benim Sig Sauer'den de, eski revolverimde de alışık olduğum üzere, tetiğe sadece gürültülü ses duymak niyetinde olduğumda parmağım gittiği için, silahımda ilk yaptığım modifikasyon, fabrikadan "F" konfigurasyonunda gelen emniyet mandalını, forumda daha önce bahsedildiği şekilde, mandalın altındaki bilyayı iptal ederek, "G" versiyonuna çevirmek oldu.

"G" versiyonunda, normalde indirdiğinizde horoz kurulu ise düşüren, ve ateşleme iğnesini bloke eden mandal, aşağıda kalmıyor, diğer taraftaki yay vasıtası ile Sig'vari şekilde "decock only" yani horoz indirme görevi görüp, tekrar yukarıya, ateşe hazır hale geliyor. Bu durumda, aynı revolver taşır gibi, ağır bir çift hareketli tetik ile, emniyet mandalı olmadan taşıyabiliyorsunuz. Emniyet açık kaldı kapalı kaldı derdi olmuyor, çünkü geri açık pozisyona dönüyor. Bununla birlikte, sadece tetik sonuna kadar çekildiğinde ateşleme iğnesine horozun çarpmasına izin veren otomatik iğne emniyeti hala devrede oluyor, yani horozu kurup elle bırakmaya kalksanız silah ateşlemiyor.

Toplu tabanca taşıma disiplinine haiz kullanıcılar için bence ideal bir mod G, hem tetiğe basıp horoz indirme riskinden koruyor, hem de acil durumda manivela açıktı kapalıydı derdiniz olmuyor...

"G" durumuna geçtikten sonra, Cougar'ın daha önce forumda terlikli bir rednek tarafından nasıl dremel ile girişildiği konusunu okuyanların ibret aldığı üzere, benim "kulak" tabir ettiğim çift taraflı emniyet manivelalarının birinin tamamen uçurulması, diğerinin de yüksekliğinin azaltılıp daha yumuşak bir konture sahip olması işleminin planlamasını yaptım. Stoeger fabrikasının ve sayın birkaç üyemizin Smile yardımı ile, öncelikle işlem yapacağım parçaların yedeklerini aldım, sonra gerekli kesimlere başladım.

[Resim: kulaksizkugir1.jpg]

Sürgünün hemen arkasında, orjinal uzun parçaları görüyorsunuz, fotonun en solunda ise kabaca kulağı kesilmiş, ve diğer kulağı ise kırpılmış olarak diğer mandallar bulunuyor.

Daha ayrıntılı görünüm için yakın fotosunu ekleyeyim:
[Resim: kulaksizkugir2.jpg]


Burada dikkat edilecek nokta, sadece dıştaki kulağı keserseniz, mandalları birbirine bağlı tutan şaftın piminin dışarıda kalıyor olması. Daha önce bahsettiğim redneck modifikasyonunda sadece kulağı kesen şahıs, şafta müdahale edemeyince, eskiden kulağın bulunduğu yerde koca bir "boncuk" bırakmış. Bkz. kendi fotolarından:

[Resim: newimagen.jpg]
Böyle olunca, bizim temiz sürgü amaçlı başladığımız modifikasyon, anlamsızlaşıyor:
[Resim: 14831917471377587329610.jpg]

Bu sebeple, şaftı da bir miktar keserek, o boncuğu tamamen eleme yoluna gittim. Tabii iki mandalı bir arada tutan pimi de içeriye taşımak amaçlı daha ince bir delik açarak, yeni bir pim imal edip (aslında deliği açtığım 1.0 mm matkap ucundan ufacık kesip pim yaptım) daha geriden bağladım.
Kesim yapılan hatları kabaca göstermek istersek, orjinal parça üzerinde ilk kesilen kırmızı hatları, aşağıdaki parça üzerinde de sonradan bir daha kesim yapılıp son haline getirilen hatları görüyorsunuz:
[Resim: kulaksizkugir2a.jpg]

Bu ham hali ile takıldığında, dikkat ederseniz bir miktar eski pim yatağından geriye kalan kanal olsa da, bu halinin çok daha düzgün bir yüzey verdiği belli oluyor. Daha sonra bu kanalı epoksi ile doldurup yoketmek te mümkün. Çok ince olduğundan dolayı boya öncesinde müdahale etmedim, daha derine gidip yay kapağını açığa çıkaracak kadar tesviye yapmak ta istemedim.
[Resim: kulaksizkugir3.jpg]

Çok daha detay mühendislik yapmadan, cougar'ın dış mandalının en içeri gidebileceği miktar bu kadar, zira daha fazla alınırsa içerideki zemberek yay açığa çıkar ve ayrıca pimin geçirilmesi imkansızlaşır.

Manivelanın motajının yapılmış hali ise böyle:
[Resim: kulaksizkugir0.jpg]

Yandan görünüşü:

[Resim: kulaksizkugir4.jpg]

Boya öncesi arkadan görünüşü:

[Resim: kulaksizkugir6.jpg]

Bu kesim işlemleri bittikten sonra, parçaları önce eğeleyip düzelttim, sonra Dremel ile polisajladım, çok detaylı temizleyip, Birchwood Casey Super blue ile soğuk meneviş uyguladım. Yaklaşık 5 defa kulak pamuğu çubuğu ile, arada bol soğuk suda yıkama ile güzel bir renk aldı, fakat daha sonra Cougar'ın orjinal epoksi boyasına uyması için aklımda boya uygulaması var. Menevişin ne kadar dayandığını da hep birlikte göreceğiz..
[Resim: 13425.bmp]

Gördüğünüz gibi, toplam birkaç saatlik çalışma, ve çok basit birkaç yedek parça ile Cougar'ım artık "B" versiyonu oldu.
Aslında hiçbir yedek parça almadan da bunu uygulamak mümkün, fakat içimin rahat olması, ve istediğimde 3 dakikada orjinal konfigurasyonuna çevirebilmek amaçlı olarak, elimde yedeklerin bulunmasını tercih ettim.

Konuyu önce teaser ile atıp, vakit bulana kadar ihmal ettim, ama umarım cougar sahiplerine ve/veya almayı düşünenlere iyi bir referans olur.
Son olarak huzurlarinizda, essek kulagi emniyet mandallarindan arinmis, ve mandal altindaki boncuk marifetiyle emniyet kapali birakmayan, yani `decock only` gorevi ifa eden modifiyeli Cougar 8000'B' Smile

[Resim: kulaksizkugir.jpg]

[Resim: kulaksizkugir7.jpg]

Saygılarımla.
 
Alıntı
1 üye teşekkür etti:
Hasan Serdar yılmaz
#2
Sn.barış,

Öncelikle kulaksız hali ile iyi günlerde keyifle kullanmanızı dilerim.Nasıl yapıldığı konusunda tespit ve yöntemlerinizi paylaşmanızı eminim benim gibi diğer cougar sahipleri de merakla bekliyordur.Gerçekten yapılması elzem bir modifikasyon diye düşünüyorum.


Saygılarımla.
 
Alıntı

#3
Aslında var Sayın Barış,

ancak devam fotograflarını koyarsınız diye bölmek istemedim.

Saygılar
 
Alıntı

#4
(09-04-2011, 06:41 PM)Sbilgen demiş ki: Aslında var Sayın Barış,

ancak devam fotograflarını koyarsınız diye bölmek istemedim.

Saygılar

+1
 
Alıntı

#5
(09-04-2011, 06:56 PM)okinal demiş ki:
(09-04-2011, 06:41 PM)Sbilgen demiş ki: Aslında var Sayın Barış,

ancak devam fotograflarını koyarsınız diye bölmek istemedim.

Saygılar

+1

+2
Görsel olarak çok daha albenili olmuş. Ayrıntıları ve izlenimlerinizi bekliyoruz. 'Teaser' yetmez Smile
 
Alıntı

#6
Sn.Barış.
Ellerinize sağlık benzer bir operasyonu geçen hafta Dursun ustayı dükkanında bulamadığımız için ertelemek zorunda kalmıştım . Sizin çalışmanızın benim için çok faydalı olacağına inanıyorum.

Üst görüntü gerçekten güzel görünüyor iki yandan fotoğrafları sabırsızlıkla bekliyorum.

Saygılar.
 
Alıntı

#7
Ben de yan goruntusunu gorunce sanirim daha iyi anlayacagim. Kulak kismini cozemedim...Smile
 
Alıntı

#8
Kulaktan çok "kanat" olarak tanımlasak bence daha uygun olacak Smile

Namlunun önünde sivri bir burnu olsa ve yeterli rüzgar olsa uçabilir.
 
Alıntı

#9
(09-04-2011, 03:54 PM)baris demiş ki: [Resim: kulaksizkugir.jpg]
Nasil bir modifikasyon oldugunu tahayyul etmek icin, orjinal kugir kulaklarini asagidaki web fotosundan gorebilirsiniz, emniyet manivelalari normalde iki tarafta da bayagi bir disariya uzaniyor.
[Resim: cougar02vi8.jpg]

Ben sag taraftakini tamamen kaldirip, soldakinin de profilini ele batmayacak ama hala fonksiyonel olacak sekilde ufalttim. Su hali ile surgu manipulasyonu sirasinda emniyeti kapanmayan, ele batmayan ve eli acitmayan bir hale burundu.

Diger bilgisayarima gecince foto ve prosedur paylasimini yapacagim..
Saygilairmla.
 
Alıntı

#10
Simdi anladim. Elinize saglik ve tebrikler...Smile
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi