Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 5 Oy - 4 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 11-87 Premier
30-03-2011, 04:46 PM (Bu Mesaj 30-03-2011 10:31 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : blacksea.)
Mesaj: #1
Remington 11-87 Premier
REMINGTON 11-87 PREMIER Y.OTO AV TÜFEĞİ :

[Resim: P1060581.jpg]

[Resim: P1060579.jpg]

11-87 ülkemizde özellikle ördek-kaz avcılarının ve domuz avcılarının favori tüfeği olup bu ününü biraz da çelik kasa olması ve ağırlığına borçlu. Tüfeğin ağırlığı (Slug namlu ile 4 kg.a yaklaşmakta) kimine göre taşımada dezavantaj iken kimine göre ise ağır doluları atmakta güvenilir ve düşük geri tepme konusunda avantajlı bir tüfek.
Bence tüfeğin bir önemli avantajı da USA da çok yaygın yedek parça-aksesuar havuzuna sahip olması ve bu havuza ülkemizden de bir yere kadar erişim imkanının bulunması. Tüfeğin çelik kasa olması daha sağlam olmasını sağlarken , meneviş yüzeye sahip olması ise iyi bakım istemesine sebep oluyor , kasa nemli kalması durumunda paslanabiliyor.Aluminyum alaşım veya titanyum kasalı rakiplerinin ise böyle bir sorunu yok.

Remington 11-87 , 1100 modelinin gelişmiş versiyonu olup , 1987 senesinde piyasaya çıkmış bir model. Remington 1100 ; 70 mm veya 76 mm kullanımına uygun namlular ile üretilmiş olup , her iki boy fişek ile çalışmamakta (yeni çıkan ve kısa süre üretilen 1100 G3 , çalışma prensibi olarak 11-87 ile aynı). 11-87 modifiye edilmiş gas systemi ile her iki tip fişek ile de çalışabiliyor. Bunu , gas pressure compensation (gaz basıncı dengeleme) denen systemi sayesinde gerçekleştirebiliyor. Ancak bazı 11-87'lerde ise bu compensation sistemi mevcut değil. Örnek olarak slug namlularda bu sistem yok ve hafif dolular ile tüfeğin mekanizma yapmayacağı Remington tarafından belirtiliyor , slug namlu ülkemizde bol miktarda kullanımda. Ayrıca bazı target modellerinde de namlunun ağır dolular ile kullanılmaması gerektiği , şayet kullanılırsa oversize (büyütülmüş) gas delikleri ve compensation sistemin olmaması nedeniyle tüfeğin iç aksamında hızlı aşınma meydana geleceği bildiriliyor. LIGHT LOAD ONLY ibaresi olan bu tip namlulu modeller ülkemize ithal edilmiş midir bilemiyorum ama varsa da çok az sayıda olduğunu tahmin ediyorum.
1100 (G3 hariç) ve 11-87 namluları ile 11-87 ve 11-87 Super Magnum (89 mm) namluları birbirleri ile değiştirilebilir değildir.

11-87'nin USA'da pek çok farklı türevi olmasına rağmen ülkemize ağırlıklı olarak ithal edilen modeli Special Purpose -mat metal ve mat ahşap- ile Premier -parlak metal ve cilalı ahşap- modelleri olup , Premier Light Contour ise daha düşük et kalınlığı ile nispeten hafifleştirilmiş (3.35 kg) tüfeklerdir. Premier ve Special Purpose'ların namluları USA'da farklı parça numaraları ile satılmakta olup , namlular pratikte birbirleri ile değiştirilebilmektedir , ancak Premier bir 11-87'de Special Purpose bir namlu görünüm olarak tezat oluşturmaktadır.


TÜFEĞİN SÖKÜLMESİ & TAKILMASI & KOMPONENTLERİ :
Tüfeğin emniyetini kapatıp , namlunun ve şarjör tübünün boş olduğunu mekanik olarak ve gözle kontrol ediyoruz.
Sökümde el kundağı somununu söküp somunu ve kundağı çıkartıyoruz. Namlunun gaz silindiri üstünde kalan (namlu ucu doğrultusunda) Gas Cylinder Collar adlı parçayı alıyoruz. Kurma kolunu çekerek mekanizmayı geride kilitledikten sonra namluyu çekerek çıkartıyoruz. Şarjör borusu üzerindeki kanalda konuşlu Barrel Seal'i (O-Ring) çıkartıyoruz. Piston+Piston Seal'i çıkartıyoruz. Bolt salma butonuna basarak mekanizmayı yerine alıyoruz . Kurma kolunu çekerek bolt'tan çıkartıyoruz. Kasanın içindeki 'feed latch' denen tırnağa basarak 'action sleeve+bar' ile bu parçaya oturtulan bolt'u beraber olarak , şarjör tübünden dışarı alıyoruz.
2 adet tespit pimini (pimler farklı öndeki ince arkadaki kalın) sökerek tetik grubunu dışarı alıyoruz .
Mekanizmanın hareketini , dipçik içindeki icra yayına ileten 'Link'i dışarı alıyoruz.

[Resim: P1060585.jpg]

Feed Latch (Fişek besleme mandalı) :

[Resim: P1060625.jpg]

[Resim: P1060584.jpg]

Bolt + Action Bar

[Resim: P1060586.jpg]

[Resim: P1060587.jpg]


Bolt :

[Resim: P1060589.jpg]

[Resim: P1060590.jpg]


'Link' : Faturalı kısmı şekildeki gibi tetik grubuna bakacak şekilde takılmalı.

[Resim: P1060596.jpg]


Tetik Grubu :

[Resim: P1060601.jpg]

[Resim: P1060602.jpg]

Tetik Grubu , horoz kurulu.

[Resim: P1060603.jpg]


Tüfek demonte vaziyette :

[Resim: P1060606.jpg]


Çelik Kasa :

[Resim: P1060608.jpg]

[Resim: P1060610.jpg]


İşlem sırasının tersi ile tüfeği monte ediyoruz.

Önemli Noktalar :
01. TETİK GRUBU DIŞARI ALINIRKEN MUTLAKA HOROZ KURULU OLMALIDIR. Yoksa Tetik grubu ve 'Link'i dışarı almak mümkün olmamaktadır.
02. O-Ring'i şarjör tübüne geçirmeden önce , borunun ucundaki dişlere ince bir bant sarmak , O-Ring'in sıhhati açısından faydalı olmakta.
03. Şayet temizlik esnasında tetik grubunu sökmeyecek isek , kasayı temizlerken 'Link'in yerinden çıkmaması konusunda dikkatli olmalıyız. Bu parça kolayca yerinden çıkıyor ancak tetik grubu sökülmedi ise yerine takılması zor oluyor.


GÖZLEMLER :

Şayet elimizdeki 11-87 Premier Light Contour ise ve buna slug namlu takacak isek , slug namlu ile beraber bir de buna uygun el kundağı almak gerekmektedir. Zira Light Contour'un ince namlusuna uygun el kundağı etli slug namluya uymamaktadır. Diğer bir deyişle , slug namlu+uygun el kundağı takılınca 11-87 Premier Light Contour artık light olmaktan çıkmaktadır.

Üstteki Slug namlu için , alttaki av namlusu için el kundakları :

[Resim: P1060626.jpg]


Üstteki el kundağı etli slug namlu için :

[Resim: P1060628.jpg]


Premier modelinin ahşabı (High Gloss) çok güzel olduğundan ve arazide kolayca hasarlanabileceğinden ben buna synthetic kundak getirttim , zira ahşap kundak çizilirse yazık olur diye düşündüm. Synthetic dipçiği monte carlo stili sipariş ettim , el kundağı ise special purpose modeli yani kalın slug namluya göre.
HATIRLATMA : Synthetic dipçiğin kasaya geçen faturası , ahşap olandan daha uzun. Synth. olanı monte etmeden önce Stock Plate denen pulu çıkartıp dipçiği direkt monte etmek gerekiyor. Tekrar ahşap dipçiğe dönmek isteyebileceğimizden , pulu iyi saklamak gerekmekte.

[Resim: 398984.jpg]




Ahşap el kundaklarının bir eksiği somuna (magazine cap) karşılık gelen yerde ayrıca bir metal destek olmaması , zamanla el kundağında oynamaya sebep olabilir . El kundağının sıkma somununa karşılık gelen yerinde herhangi bir metal parça olmaması ve somunun direkt tahtayı (veya synthetic'i) sıkıştırması bence bir eksiklik , Browning veya Benelli gibi tüfeklerde buraya yerleştirilmiş metal parça daha stabil bir montaj ve kilitleme sağlamakta.
Buna rağmen Browning y.oto'larda ( Gold Hunter gibi) metal destek olmasına rağmen çoğunun el kudağı sallanır. Synthetic olan 11-87 el kundağında da böyle bir metal olmamakla beraber , daha stabil kilitleme amacıyla bir pim mevcut .

[Resim: P1060630.jpg]

Premier'lerin ahşap kundaklarında ve el kundağı somunlarında kayış askı aparatları mevcut olmayıp , istenirse bunlar sonradan sipariş edilerek monte edilmekte. (Magazin Cap with Swivel Stud)

Burada bahsedilmesi gereken bir diğer mevzu ; 11-87'nin gas systeminde Gas Cylinder Collar denen bir parça var ki bu parça ikinci el tüfeklerde en çok kaybedilen parçadır.

[Resim: P1060619.jpg]

11-87'lerin zaman zaman rastlanan bir sorunu ahşap el kundağının çatlaması olup ülkemizdeki bazı 11-87'lerin el kundağı ya değişmiş ya da çatlak tamiri görmüştür. G.C.Collar denen parça sadece av namlulu (Gas Spring'li) 12 cal ve ahşap kundak 11-87'lerde kullanılan bir parça olmakla beraber ben synthetic kundak +slug namlu ile beraber kullanmaya devam ediyorum.

Gas Cylinder Collar , yerinde :

[Resim: P1060618.jpg]

Silahın gas systeminde piston+piston seal ile barrel seal denilen O-Ring bulunmakta. Bu O-Ring'in yedeklerini bulundurmakla beraber benim tüfekte henüz yırtılma olmadı. Yırtılma olsa bile tüfeğin atışa devam ettiği ve yırtılma-kopmanın ancak temizlik aşamasında fark edildiğini belirten 11-87 kullanıcıları var. Gas systemini oluşturan komponentlerin yerleşimi 12 cal 11-87 , 20 cal 11-87 ve Super Magnum (89 mm) 11-87 de farklı olup , bu farklar kullanıcı kitabında belirtilmekte.

Barrel Seal (O-Ring) ve Piston+Piston Seal demonte vaziyette :

[Resim: P1060585.jpg]

Barrel Seal (O-Ring) ve Piston+Piston Seal yerinde (Gas Cylinder ile Action Bar Sleeve arasında) :

[Resim: P1060582.jpg]

(Tüfeği monte ederken Pistonu magazin borusu üzerine koyup , O-Ring'i magazin borusu üzerindeki kanala takıp , namluyu monte ediyoruz , böylece sözkonusu parçalar Gas Cylinder'in içinde yerleşmiş oluyorlar , sonra da G.C.Collar'ı ve el kundağını takıyoruz)

Piston + Piston Seal yerinde :

[Resim: P1060615.jpg]

11-87 , slug namlusu mobil şok olarak (benim bildiğim) Türkiye'de tek. Ayarlı gezi ayarlamak için allen anahtarına ihtiyaç duyulmakta ve bu anahtar standart donanımda mevcut değil. Benelli ve Browning'ler slug namlu ile alındığında gez ayarlama aparatı pakete dahil oluyor ve anahtarlık gibi bir şeye iliştirerek rahatça üstte taşınabiliyor.

Mobil şoklu slug namlu :

[Resim: P1060643.jpg]


Slug namlu da gas compensation systemi yok . (Slug namlunun üstünde NOT INTENDED FOR LIGHT LOADS Hafif dolularla kullanma maksatlı değildir ibaresi var) Slug namlu, Improved Cylinder şok tübü ile satılıyor (USA'da I.C+Rifled şok tübü ile beraber standart olarak satışa sunulmasına rağmen ülkemizde Rifled şok tüb standart envanter kapsamından çıkıyor). Avda-atışta şok tübünün gevşeme kontrolünü yapabileceğimiz küçük ve pratik bir aparat da slug namlu ile beraber veriliyor ve bu aparatı anahtarlığımıza asarak taşıyabiliyoruz.
Normal av namlusu (bendeki 71 cm) Improved Cyl. , Modified , Full olmak üzere 3 ayrı şok ile satılıyor ve daha fonksiyonel bir şok tüb anahtarı yanında veriliyor.

[Resim: 1_2903.jpg]


Slug namlu gaz delikleri :

[Resim: P1060614.jpg]

Av namlusu gaz delikleri :

[Resim: P1060634.jpg]

İki namlunun görünümü (Alttaki Slug namluda , diğerinde mevcut olan Gas Cylinder Spring (Yay) mevcut değil :

[Resim: P1060638.jpg]


11-87'lerde horoz kurulu değil iken hazneye fişek sürülememekte , zorlanırsa fişek sıkışmaktadır. Ayrıca hazneye fişek sürerken carrier release denen (altta kaşık ile kasanın birleşim yerinde) bolt salma butonuna basmak gerekiyor. Silahın bir diğer dezavantajı ise haznedeki fişeği almadan namludaki fişeği değiştirme imkanı olmaması. (Burada Browning'in magazine cut-off sistemini anmadan geçmek olmaz) . Carrier release bolt/sürgü salma butonu bu tip tüfeklerde genelde kasanın sağ yan tarafında olur , 11-87'de ise kasanın altında olması biraz alışma süreci gerektirmekte.

Şarjör tübünün içindeki komponentler , yeşil renkli olan kapasiteyi 2+1'e düşüren takoz :

[Resim: P1060612.jpg]

Takozu söküp çıkartmak için yay tutucu siyah parçayı sökmek gerekmekte. Parçanın üstünde ikisi açık , ikisi kapalı 4 adet kanal var. Hafifçe aşağıya bastırıp kapalı kanallardan kurtarıp , açık kanallara gelene kadar döndürüp dışarı alıyoruz. Biraz pratik ile çok basit bir işlem. Ancak bu konuda Benelli Crio serisini tutması mümkün değil. Crio'da el kundağının somununu çıkartınca , el kundağını dahi çıkartmadan takozu çıkartmak 1 sn sürmekte.

[Resim: P1060604.jpg]


11-87 Premier'lerde sık görülen , çalışma sıhhatine etki etmeyen bir kozmetik sorun olan atım yatağının berelenmesi :

[Resim: P1060641.jpg]

[Resim: P1060642.jpg]

Gezden bakış :

[Resim: P1060644-1.jpg]


Burada incelemeyi tamamlarken 2 noktayı belirtmek istiyorum :
Birincisi , ilk defa böyle bir inceleme yazısı yazıyorum ve gördüğüm ; yazıyı hazırlamak pek kolay değilmiş , okumak keyifli oluyor ama yazarken pek çok defa başa dönüp düzeltmeler yapmak gerekiyor , düzelttikten sonra da konu bütünlüğü sağlandı mı yoksa bölük pörçük mü oldu diye insanın içine sinmiyor.
İkincisi , karışıklığa sebep vermemek için bazı adlandırmaları istemedende olsa İngilizce yapmak zorunda kaldım.

Yukarıda yazılanların tamamı kendi gözlemlerimi ve benim internet araştırmalarımı içermekle beraber , amatörce bir çalışmadır . Bilgi vermek amaçlı olmayıp , sadece izlenimleri içermektedir , okuyucuların da yazıya bu açıdan bakması rica edilir.

Sabredip okuyan tüm forumdaşlarıma ve ziyaretçilere teşekkür ederim.


Saygılarımla,
Blacksea

Daha önce konuşulduğu üzere, yeni konuyu kopyala-yapıştır yaparak direkt açamadım, önce 1-2 kelime yazıp konuyu açtım, sonradan dosyayı word'den kopyalamak zorunda kaldım. Ancak bu seferde bazı noktalama işaretleri soru işaretine dönmüş. İlk fırsatta düzeltmeye çalışacağım.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
 Tebrikler: thrlr , cem_d , _X0X_ , aloxjx , ihtiyar , Zulu , wilson combat
30-03-2011, 05:08 PM (Bu Mesaj 30-03-2011 05:49 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : syılmaz.)
Mesaj: #2
RE: Remington 11-87 Premier
Uzun süredir beklediğim bu harika paylaşımı nihayet forumda görebildim. Shy Oldukça detaylı ve faydalı bir paylaşım olmuş Sn. Blacksea.

Slug namlu ile tüfeğin ağırlığının 4 kg.'a yaklaşması, bir günde çok sayıda kurşun atışı yapmak isteyenler için kesinlikle avantajdır (tabi kollarınız yeteri kadar güçlü yada sadece destekli atış yapıyorsanız). Bende ki alüminyum kasa ve 3 kg ağırlığında ki Hatsan pompalı ile 10 fişek attığım zaman omuz ağrısından atışa devam etmek istemiyorum. 3.4 kg ağırlığında ki çelik kasa Toz ile üstüste yaptığım 20 atışta omuzlarımda yorgunluk hissetmemiştim. Bu tüfeğin slug namlusu ile uzun süreli kurşun atışları çok zahmetsiz ve zevkli olsa gerek.

Uzun namluda 24 gr.lık fişeklerle atış performansı nasıl acaba Sn. Blacksea?
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
30-03-2011, 10:27 PM
Mesaj: #3
RE: Remington 11-87 Premier
Sn. blacksea ellerinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.11-87 ördek avı ve domuz beki için mükemmel bir tüfek fakat iş taşımaya gelince malesef insanı canından bezdiriyor.Bu yüzden de bu avlar için tercih edilmesi daha uygun ama Sn. syılmaz'ın dediği gibi slug bir namlu ile tek kurşun,normal namlu ile de ağır dolularda gayet istikrarlı bir tüfek.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
30-03-2011, 10:56 PM (Bu Mesaj 18-11-2014 04:00 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : ilksurfer.)
Mesaj: #4
RE: Remington 11-87 Premier
Sn syılmaz , Sn pitman sağolunuz.

Tüfeğin uzun namlusunu ilk satın aldığımda bir paket 24 gr ile sadece test amaçlı denemiş idim. Omuzdan , kalçadan, destekli-desteksiz şekilde bir paket fişeği sorunsuzca atmış idi. İlerde lazım olur diye aldığım bu namluyu yılda 2 kez yerinden çıkartıp bakımını yapıyorum , dolayısı ile performansı hakkında çok net birşey söyleyemiyorum Sn syılmaz.

Tek kurşun atıcılığı konusunda ise gerçekten güzel, hiç yormayan bir tüfek. Bence, yivsiz tüfek ile domuz avcılığı veya ormanlık alanda domuz avı konusunda ülkemizdeki en iyi seçenek. Birde, Browning'lerin bazı modellerinde mevcut olan hızlı doldurma mekanizması olsaydı harika olurdu. Hızlı doldurma; son fişeği atıp mekanizma geride kilitlendiğinde, fişek tübüne doldurduğunuz ilk fişeğin otomatik olarak namluya alınması sistemi ve bu sistem özellikle avda çok faydalı olabilir.

(18-11-2014 02:50 PM)blacksea Yazdı:   REMINGTON 11-87 & 1100 TÜFEKLERİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASI İÇİN TAVSİYELER:
(18.11.2014 http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?t=113015)


- İrca yayının 10.000 atımda değiştirilmesi (değişimin 5.000 atışta yapılmasını tavsiye edenler de mevcut. Kişisel yorumum; imkan var ise 5000 kurşun veya magnum dolu atımında ya da 10000 normal atımda yayın değiştirilmesi ÇN). Yayın yenilenmesi (yay bolt hızını düşürmekte olduğundan), tüfeğin sıhhati açısından (boltun kasaya darbesinin önlenmesi) plastik buffer?ın yenilenmesinden daha önemli. Yeni irca yayının boyu 15 inch olmakla beraber, mevcut yay 14,5 inche düştüğünde yenilenmelidir.
Plastik buffer yırtılıp dağılmadıkça değiştirilmesine gerek yok. Parçanın yenilenmesi için iğne ve iğne tutucu pimin sökülmesi gerekiyor. Yeni buffer deliksiz geldiğinden, iğne tutucu pim için matkap ile delik açmak gerekiyor.
[Resim: IMG-20141118-WA0009.jpg]


- Atış esnasında oluşan vibrasyon nedeniyle kep ile kasa arasındaki metal-metal temasın azaltılmasında faydalı olacağından namlu kepinin dışı kaliteli gres ile hafifçe yağlanmalıdır.
[Resim: DSC00444_zps104c31ed.jpg]


- Namlu kepinin iç kısmı, kilit bloğunun darbelerine karşı hafifçe greslenmelidir.
Namlu altındaki, el kundağı desteği görevi gören çelik yay buşuna karşılık gelen düz kısım kaliteli gres ile hafifçe yağlanmalıdır. Böylece çelik yay buşu diye adlandırdığımız kırılgan parçanın servis ömrü iki katına çıkartılabilir.
[Resim: DSC00443_zps6121f400.jpg]


- Kasadaki, el kundağı desteği görevi gören çelik yay buşun oturduğu yer kaliteli gres ile hafifçe yağlanmalıdır (Resimde C şeklinde görülen izin olduğu yer, özellikle).
[Resim: DSC00446_zps0774a906.jpg]



- Tetik grubunun en üstünde görülen siyah parçanın en uç kısmı yağlanmalıdır.
Kaşığın ön sağ tarafında gözüken çıkıntı da yağlanmalıdır.
[Resim: DSC00445_zpsd6354ba1.jpg]


- 100.000 atım sonrası mevcut standart kilit bloğundaki aşınmadan mütevellit, kilit bloğu ölçü dışı (oversize L) blok ile değiştirilmelidir. (Sonraki 100.000 atım sonrası, namlu kepindeki kilit yuvası da aşınacağından namlu değiştirilmelidir). - USA için geçerli yorum.
[Resim: l_767266400_1.jpg]


- Gas Silindir içindeki çizgi ve çapaklar kontrol edilmeli varsa düzeltilmelidir. Böylece piston+piston seal in servis ömrü iki katına çıkartılabilir.(Barrel Seal yani O-Ring çıkartılıp, tekrardan yerine takılırken fişek borusu ucundaki dişlere bant sarmak, O-Ring in ömrüne müspet etki etmektedir).
[Resim: l_767200295_1.jpg]



- Şarjör borusu üzerindeki karbon kalıntılarını metal fırça veya kazıyıcı ile çıkartmaya çalışılmamalıdır. Aksi takdirde, uzun vadede, borunun dış çapında azalma ve neticesinde gas kaçağı oluşabilecektir. Kalıntıları temizlemek için solvent, plastik kazıyıcı, misal eski kredi kartı gibi, kullanılmalıdır. (Şarjör borusunun kırılma tehlikesine karşı, irca yayı değişimi vs durumlarda, namlusu sökülmüş tüfek, şarjör borusu üstüne bastırılmamalıdır).


- BRAEK FREE veya benzeri yağlayıcıdan bir damla, iğne yayının en çok stres yüklenen orta merkezine damlatılmalıdır.


- Kulak temizleme çubuğu ile (kesilme tehlikesi nedeniyle parmaklar ile değil) kasanın içi özellikle kanallar yağlanmalıdır. Hem kasanın hem de link in ömrü böylece uzamış olur. Linkin kasa kanalları içinde çalışan kısımlarının polishing yapılarak parlatılması faydalıdır.
Resimde görülen kasa içindeki namlu kepinin oturduğu köşe de hafifçe greslenmeli veya yağlanmalıdır.
[Resim: DSC00448_zps8e7e9b10.jpg]



- Action bar üzerindeki beyaz noktalar yağlanmalıdır.Action barın kırılgan noktası olan sağ bacağı greslenmelidir.
[Resim: DSC00447_zps271c9b91.jpg]


- Çok fazla sayıda atış yapılacak etkinlik sözkonusu ise; kırık olmasa dahi 5.000 atımda link in ve iğne yayının ve piston+piston seal in ve el kundağı desteğinin, 10.000 atımda tırnak ve irca yayının, 3.000 atımda O-Ring in yenilenmesi, güvenliğin arttırılması amacıyla tavsiye olunur. - USA için geçerli yorum.


- Tırnak kırılma tehlikesine karşı: Namludaki tırnak kitlenme yuvasında varsa çapaklar temizlenmeli. Tırnağın kendisinde varsa, çapaklar temizlenmeli. Yeni tırnak temin etme durumunda ise 870 Police modelinde kullanılan ve MIM olmayan tırnağın teminine çalışılmalıdır - USA için geçerli yorum.


Saygılarımla,

blacksea.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
 Tebrikler: ilksurfer
30-03-2011, 11:04 PM
Mesaj: #5
RE: Remington 11-87 Premier
Çok kapsamlı ve harika bir inceleme olmuş, ellerinize sağlık.

Ülkemizde üreticilerin çoğunun doğrudan kopyalamaya çalıştığı bu klasik dizaynı, çeşitli opsiyonları ile görmek heyecan verici. Hem kilit dizaynı, hem namlu yapısı olarak, pompalı olsun yarı otomatik olsun, ülkemizde yüzlerce farklı klonunu bulmak mümkündür, ama hiçbirisi orjinalinin yapı kalitesi ve sorunsuzluğuna yaklaşmamakta, sadece yıllar içinde ad değiştirerek farklı markalar ile üretim olarak önümüze gelmektedir...

Naçizane ufacık bir konu dikkatimi çekti, sentetik kundak önündeki gevşemeyi engelleyen parça hatırımda pim değil de, "altı yaylı bilya" olarak kalmış, müsait olur da bakarsanız yanılıyor olabilirim...
Alıntı:Buna rağmen Browning y.oto?larda ( Gold Hunter gibi) metal destek olmasına rağmen çoğunun el kudağı sallanır. Synthetic olan 11-87 el kundağında da böyle bir metal olmamakla beraber , daha stabil kilitleme amacıyla bir pim mevcut .


Saygılarımla.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
30-03-2011, 11:53 PM
Mesaj: #6
RE: Remington 11-87 Premier
Sn. Blacksea, fotoğrafları incelerken aklıma geldi, tetik grubunun karkası metal mi yoksa herhangi bir plastik parça mevcut mu?
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
31-03-2011, 12:13 AM
Mesaj: #7
RE: Remington 11-87 Premier
(30-03-2011 11:04 PM)baris Yazdı:  Naçizane ufacık bir konu dikkatimi çekti, sentetik kundak önündeki gevşemeyi engelleyen parça hatırımda pim değil de, "altı yaylı bilya" olarak kalmış, müsait olur da bakarsanız yanılıyor olabilirim...

Haklısınız Sn baris, sözkonusu parçanın doğru tanımı pim değil, altı yaylı bilya. Sizde yanlış hatırlamıyor isem Beretta 1201 FP var idi, sanıyorum daha önceden elinizden synthetic kundak 11-87 veya 1100 geçmiş olsa gerek.



(30-03-2011 11:53 PM)syılmaz Yazdı:  Sn. Blacksea, fotoğrafları incelerken aklıma geldi, tetik grubunun karkası metal mi yoksa herhangi bir plastik parça mevcut mu?

Tetik grubunda plastik parça yok Sn syılmaz.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
31-03-2011, 10:52 AM
Mesaj: #8
RE: Remington 11-87 Premier
Sabitlenmeyi hak eden, harika çalışma.
Elinize, emeğinize sağlık.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
31-03-2011, 09:56 PM
Mesaj: #9
RE: Remington 11-87 Premier
Teveccühünüz Sn Üstadım, sağolunuz varolunuz.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
02-04-2011, 04:30 PM (Bu Mesaj 02-04-2011 04:40 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : cihan54.)
Mesaj: #10
RE: Remington 11-87 Premier
Zevkle okuduğum bu güzel çalışmanız için teşekkürler sn.blacksea, elinize sağlık.
Tüm Mesajlarını Bul
Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla 


Forum Atla:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

İletişim | TabancaTufek.com | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafifleştirilmiş Sürüm | RSS