Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beretta FS-92 Komple Montaj, Beretta FS-92 Full Assembly
#1
Kıymetli forum üyelerimize Beretta FS-92 model tabancanın A dan Z ye en ince ayrıntılarına kadar montajının nasıl yapılmasının gerektiğini izah etmeye çalışacağım.

Gövdenin montajından başlayalım.
Montajı yapılacak olan aliminyum alaşım gövdeyi inceleyelim.

[Resim: DSC08575.jpg]

[Resim: DSC08574.jpg]



Gövdeye monte edecek olduğumuz parçaları önümüze dizelim. Parçaların aile fotoğrafı. Smile

[Resim: DSC08565.jpg]



Bu parçaları sırasıyla tanıyalım.


Kabze kapakları, kabze kapağı rondelası ve vidası.

[Resim: DSC08566.jpg]



Sırasıyla soldan sağa; horoz yayı tüpü, horoz yayı, horoz isnad pimi, horoz, horoz gövde tespit pimi.

[Resim: DSC08567.jpg]



Tetik kolu, tetik, tetik gövde tespit pimi, tetik yayı.

[Resim: DSC08568.jpg]



Sürgü tutucu pim ve yayı, şarjör kilidi.

[Resim: DSC08569.jpg]



Çıkarıcı, otomatik iğne kilidi açma kanadı, horoz indirme kanadı, çıkarıcı gövde tespit pimleri.

[Resim: DSC08570.jpg]



Sökme mandalı, sökme mandalı kilitleme pimi ve yayı.

[Resim: DSC08571.jpg]




Horoz kurma parçası (sear), horoz kurma parçası gövde tespit pimi ve yayı.

[Resim: DSC08572.jpg]



Tetik kolu yayı, horoz tüpü gövde tespit pimi.

[Resim: DSC08573.jpg]



Gövde montajına başlayalım.

Horoz isnat pimini görüldüğü şekilde gövdeye üstten horoz yayı için ayrılmış boşluğa yerleştirelim.

[Resim: DSC08576.jpg]



Horoz yayını da alttan yerleştirerek horoz yayını önceden üstten yerleştirmiş olduğumuz isnad pimine denk getirerek, isnat piminin horoz yayı içerisinden geçmesini sağlayalım. Bunu yapmaz isek horoz yayı isnat pimini ittiremeyeceği için horozdaki yay geriminin oluşmasını sağlayamaz.

[Resim: DSC08577.jpg]



Horozu görüldüğü şekilde yerleştirerek isnat piminin horozun alt arka tarafında bulunan yuvasına geçmesini sağlayalım.

[Resim: DSC08578.jpg]

[Resim: DSC08579.jpg]



Horoz gövde tespit pimini, horozdaki tespit pim yuvası ile gövdedeki yuvasını aynı hizaya getirerek yerine takalım.

[Resim: DSC08580.jpg]



Sonrasında horoz yayı tüpünü alttan yerleştirelim.

[Resim: DSC08581.jpg]



Şekilde görüldüğü gibi tutarak başparmağımız ile horoz yayı tüpündeki tespit pimi yuvasını gövdedeki yuva ile karşılıklı getirerek tespit pimini yerleştirelim.

[Resim: DSC08582.jpg]



Çekiç ve punch yardımı ile tespit pimini yuvasına güzelce çakalım.

[Resim: DSC08584.jpg]


Görüldüğü gibi iki tarafı eşit şekilde olmalıdır. İşlemin doğruluğunu kontrol etmek için horoz üzerindeki yay gergisinin olduğunu kontrol edin. Horoz sürtünmesiz bir şekilde yay basıncı ile hareket ediyorsa işlemi doğru yapmışız demektir.

[Resim: DSC08585.jpg]



Tetiği gövdeye görüldüğü gibi üstten yerleştirelim.

[Resim: DSC08586.jpg]



Tetik pimini tetiği gövdede tutacak kadar az bir miktar yerine yerleştirelim. İlk aşamada tamamen yerleştirmeyin, çünkü tetik pimi hem tetiği hem de tetik yayını gövdeye sabitlemektedir.

[Resim: DSC08587.jpg]



Tetik yayını görüldüğü gibi içinden tetik piminin geçeceği şekilde tetik içerisindeki yerine koyalım. Bunu yaparken uzun ince bir cımbız size yardımcı olacaktır.

[Resim: DSC08589.jpg]



Tetik yayını bir miktar bastırarak görüldüğü şekilde tetik pimini yerleştirelim. Bu aşamada tetik üzerinde herhangi bir yay gerimi oluşmayacaktır. Eksik bir şey yaptığınızı düşünerek evhamlanmayın. Tetik üzerindeki yay gergisi, tetik kolu takıldığı zaman yayın bir kolunun bu tetik kolunun tetik içindeki uzantısına dayandığı zaman oluşacaktır.

[Resim: DSC08592.jpg]



Sökme mandalını yerleştirirken ilk önce sökme mandalı kilit pimi yayını yerleştirelim.

[Resim: DSC08593.jpg]



Ardından kilit pimini görüldüğü şekilde yerleştirelim.

[Resim: DSC08594.jpg]



Parmağımız ile kilit pimine gövdenin sağ tarafından parmak ile bastırarak kilit piminin sonuna kadar sol taraftan dışarı çıkmasını sağlayalım.

[Resim: DSC08595.jpg]



Sökme mandalını, alt kısmındaki sökme mandalı kilit piminin altına gelecek şekilde yerleştirelim.

[Resim: DSC08596.jpg]


Sonrasında görüldüğü konuma alalım.

[Resim: DSC08597.jpg]



Sürgü tutucu pimi yuvasına yerleştirmeden önce yayını görüldüğü şekilde yerleştirelim.

[Resim: DSC08598.jpg]


Yayın bükülü kısmını gövde üzerinde bulunan yuvasına yerleştirelim. Bunu yaparken tetik pimi tamamen gövdedeki yuvasına yerleşmiş olmalıdır. Bu yayın uç kısmı aynı zamanda tetik piminin çıkmasını engellemektedir. Sürgü tutucu pimi görüldüğü şekilde tutarken yayın diğer düz kısmının yuvasından çıkmamasına özen göstererek gövdedeki yerine yerleştirelim.

[Resim: DSC08599.jpg]

[Resim: DSC08600.jpg]



Bir miktar yukarıya kaldırarak tamamen yerine yerleştirelim.

[Resim: DSC08601.jpg]

[Resim: DSC08602.jpg]



Geldik montajı sıkıntılı parçalardan bir tanesine. Şarjör kilidini hem sağ tarafta hem de sol tarafta kullanabiliriz. Sağ elli kullanıcılar için montajını yapacak olursak resimde görüldüğü gibi gövdeye yerleştirelim.

[Resim: DSC08603.jpg]



Görüldüğü konuma getirelim.

[Resim: DSC08604.jpg]



Parmağımız ile ileri doğru bastırarak aynı zamanda ince uçlu bir punch ile şarjör kilidi içerisindeki yay kanatlarından soldakini sağa doğru bastırarak şarjör kilidinin gövdedeki yuvasına yerleşmesini sağlayalım.

[Resim: DSC08605.jpg]



Şarjör kilidinin gövdeye takılmış hali.

[Resim: DSC08606.jpg]



Horoz kurma parçasını görüldüğü şekilde tutarak gövdenin sağ tarafından tespit pimini bir parça içeri sokalım. Tetikte yaptığımız gibi horoz kurma parçasının yayını takarken bu pimden faydalanacağız. Bu pim hem horoz kurma parçasını hem de horoz kurma parçası yayını gövdeye sabitlemektedir.

[Resim: DSC08607.jpg]

[Resim: DSC08609.jpg]



Geldik bu silahtaki takılması en zor ve takılış şekli açısından en önemli parçaya. Horoz kurma parçası yayını gövdeye sabitlerken, horoz kurma parçası üzerinde doğru yay basıncının sağlanabilmesi için bu yay gövde içerisinde görüldüğü şekilde olmalıdır. Uzun kısmı alta, kısa kısmı üst ve geriye doğru olmalıdır. Eğer bu yayı yanlış takarsanız horoz kurma parçası üzerinde yeterli yay gerimi oluşmaz, horoz kurulmayabilir ya da kurulu horoz kendiliğinden boşalabilir.

[Resim: DSC08610.jpg]



Bu parçayı yerleştirirken mıknatıslı iki ince uçlu tornavida kullanmanız size yardımcı olacaktır. Takmanın zorluğu ise, bu yayı yuvasına yerleştirip kısa ucunun da horoz kurma parçası üzerindeki yatağına yerleştirdikten sonra gerekli yay geriminin sağlanması ve gövdeye tespit edilebilmesi için yayın yuvarlak kısmı içerisinden tespit piminin geçeceği yere kadar yukarıdan aşağı doğru bastırılırken sağa ve sola kaçması şeklinde gerçekleşmektedir. Bu sebeple iki yandan destekli sağa ve sola kaçmasını engelleyerek üstten basılmalı ve pimin yayın yuvarlak kısmından geçeceği noktaya kadar üstten bastırıldıktan sonra pim bu yay içerisinden geçirilmeli ve horoz kurma parçası ile gövdeye tespiti sağlanmalıdır.

[Resim: DSC08611.jpg]



Parçanın gövdeye yerleştirilmiş hali.

[Resim: DSC08612.jpg]




Yorulduğunuzu biliyorum. Smile Ama bu yayı taktıktan sonra gövde montajı neredeyse tamamlanmış demektir. Geriye kalanlar ise çerez.

Çıkarıcıyı gövdedeki yerine yerleştirerek pim yuvalarının karşılıklı gelmesini sağlayalım.

[Resim: DSC08613.jpg]



Görüldüğü gibi ilk önce ince olan pimi yerleştirelim.

[Resim: DSC08614.jpg]



Kalın pimi ince tarafından gövdeye bir parça yerleştirelim, bu kalın pim aynı zamanda horoz indirme kanadı ve otomatik iğne kilidi açma kanadını gövdeye sabitlemektedir.

[Resim: DSC08616.jpg]



Horoz indirme kanadını görüldüğü gibi tespit piminin gövde üzerindeki yuvası ile kendi yuvasını aynı hizaya getirelim ve tespit pimini kendisini tutacak kadar bir parça daha yerleştirelim. Tamamen yerleştirmeyin çünkü bu hizaya bir parça daha takacağız.

[Resim: DSC08617.jpg]



Otomatik iğne kilidi görüldüğü şekilde yerleştirilmeli ve pim tamamen yuvasına oturtulmalıdır.

[Resim: DSC08618.jpg]

[Resim: DSC08619.jpg]



Tetik kolunu yerleştirirken tetik ileri konumda olmalıdır. Tetik kolunu bir parça görüldüğü gibi yerleştirmeli, tamamen yerleştirmeden önce tetik içerisine giren uzantısının üst kısmına tetik yayının üst kolunun yaslanması sağlanmalıdır.

[Resim: DSC08620.jpg]



Tetik yayını bir tornavida yardımı ile geriye doğru çekmeli ve tetik kolunun tamamen yuvasına oturtulması sağlanmalıdır.

[Resim: DSC08623.jpg]



Tetik kolunun doğru olarak yerleştirilmiş hali.

[Resim: DSC08623_1.jpg]



Tetik kolu yayını takarken ilk önce yayı görüldüğü şekilde tutarak alt kısmının gövde üzerindeki yuvasına yerleştirmeli,

[Resim: DSC08624.jpg]



Sonra sağ alt kısmını gövde üzerindeki yuvasına yerleştirmeli,

[Resim: DSC08626.jpg]



Ardından da yayın üst kısmını tetik kolunun alt kısmındaki yay yatağına yerleştirmeliyiz.

[Resim: DSC08627.jpg]



Kabze kapaklarını yerlerine yerleştirerek önce rondelalarını yuvalarına koymalı, sonrasında da vidalarını takmalıyız.

[Resim: DSC08628.jpg]

[Resim: DSC08629.jpg]



Silahın tamamen monte edilmiş hali.

[Resim: DSC08630.jpg]

[Resim: DSC08631.jpg]

Sürgü montajını ele alacak olursak, ilk önce sürgü üzerine monte edilecek parçaların aile fotoğrafını görelim. Ardından da monte edecek olduğumuz parçaları teker teker tanıyalım. Montaj aşamasında koruyucu gözlük kullanmanız tavsiye edilir. Birkaç defa sürgüyü monte edip de hangi parçanın nereye ne şekilde yapılacağını artık ezberlediyseniz koruyucu gözlüğe ihtiyaç duymayabilirsiniz. Montajda ufak bir çekiç ince uçlu tornavida ve ufak bazı pimleri çakabilmeniz için ince uçlu punchlara ihtiyacınız olacaktır.

[Resim: DSC07520.jpg]


[Resim: DSC07521.jpg]




Emniyet mandalı, ateşleme iğnesinin arka parçası, emniyet mandalı sağ kanadı ve sabitleme pimleri.

[Resim: DSC08784.jpg]




Otomatik iğne kilit parçası ve yayı, tırnak ve yayı, ateşleme iğnesi ve yayı.


[Resim: DSC08783.jpg]




Otomatik iğne kilit parçası sürgü tespit pimi, tırnak pimi, emniyet mandalı sustası ve yayı, tetik kolu irtibat kesmi pimi ve yayı.

[Resim: DSC08785.jpg]



Montaj aşamasına gelelim. İğne üzerine iğne yayını geçirdikten sonra sürgü üzerindeki yatağına yerleştirelim. Burda önemli olan husus, iğne üzerindeki tırnak yatağının tırnak sırtı üzerine gelecek şekilde olmasıdır. Nişan hattı doğrultusunda düşünecek olursak bu iğne üzerindeki tırnak sırtı oluğu saat 1.30 yönünde olmalıdır.

[Resim: DSC08786.jpg]



Ateşleme iğnesini arkadan bir tornavida ya da punch yardımı ile sonuna kadar ittirip bu tırnak sırtı oluğunun göz önüne gelmesini sağlayalım.

[Resim: DSC08787.jpg]



Tırnak yayını yerine koyalım.

[Resim: DSC08789.jpg]



Ateşleme iğnesini ileri doğru iterken tırnağı yatağına yerleştirelim ve tırnak pimi yuvasına oturtalım.

[Resim: DSC08790.jpg]

[Resim: DSC08791.jpg]




Punch ile yerine güzelce çakalım.

[Resim: DSC08792.jpg]




Otomatik iğne kilit parçası yayını yuvasına koyalım.

[Resim: DSC08793.jpg]



Ateşleme iğnesini arkasından ittirerek otomatik iğne kilit parçasını görüldüğü gibi yerine yerleştirelim.

[Resim: DSC08794.jpg]




Parmakla otomatip iğne kilit parçasını yukarı doğru bastırarak tespit pimini takıp yerine çakalım.

[Resim: DSC08795.jpg]

[Resim: DSC08797.jpg]




Burada sürgünün sol tarafında emniyet mantalı sustası vey yayını, sağ tarafında ise tetik kolu irtibat kesme pimini görüyorsunuz. Beretta FS-92 emniyete alındığı zaman tetik boşa çıkar. Bu parça emniyet mandalı kapalı konuma gelidiği zaman sürgü altından çivi gibi dışarı çıkarak tetik kolunu aşağıya doğru ittirir ve tetik kolunun horozu çift hareketli olarak çalışmasına engel olur. Sol taraftaki emniyet mandalı sustase diğerine göre daha kalındır.

[Resim: DSC08798.jpg]




Emniyet mandalı üzerine ateşleme iğnesi arka parçasını görüldüğü gibi yerleştirelim.

[Resim: DSC08799.jpg]

[Resim: DSC08800.jpg]



Resimde görüldüğü gibi emniyet mandalının uç kısmı yaklaşık 40 derece yukarıda olacak şekilde sürgü yuvasına yerleştirelim. Emniyet mandalı sürgüye bu şekilde yerleştirilir ve sökülür. Emniyet mandalını sökerken iğnenin ileri ittirilip horozu belirtilen 40 derecelik açıda yukarı kaldırarak sökmemiz gerektiğini aklımızın bir kenarına not edelim.

[Resim: DSC08801.jpg]



Yereştirirken emniyet mandalının yuvasına oturmadığını göreceksiniz. Bunun sebebi sürgüye önceden yayı ile beraber yerleştirdiğimiz ateşleme iğnesinin arka kısmının, hali hazırda yerleştirmeye çalıştığımız emniyet mandalına temas ediyor oluşudur. Ateşleme iğnesini otomatik iğne kilidi parçasını yukarı ittirmek suretiyle ileri ittirerek emniyet mandalını yuvasına görüldüğü noktaya kadar yerleştirelim. Sürgüdeki emniyet mandalı üzerindeki ateşleme iğnesi arka parçası için açılmış yuvaya dikkat edelim.

[Resim: DSC08802.jpg]

[Resim: DSC08803.jpg]




Emniyet mandalını görüldüğü noktaya kadar yerleştirelim.

[Resim: DSC08804.jpg]





Tetik kolu irtibat kesme pimini yayı ile beraber yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC08805.jpg]



Emniyet mandalı sustasını yayı ile beraber emniyet mandalı üzerindeki yuvasına yerleştirelim.

[Resim: DSC08806.jpg]




Tornavida yardımı ile irtibat kesme pimine bastırarak emniyet mandalını az bir miktar daha ittirelim.

[Resim: DSC08809.jpg]



Görüldüğü noktaya kadar oturtalım. Fazla oturtur isek bu sefer sustayı yerleştirmeye yerimiz kalmayacak.

[Resim: DSC08808.jpg]




Sustayı görüldüğü gibi yardımcı bir punch yardımı ile ittirerek yuvasına yerleştirelim ve emniyet mandalını sonuna kadar ittirerek sürgü üzerindeki yuvasına oturtalım. Bunu yaparken dikkat etmemiz gereken konu, sağ tarafta kalan irtibat kesme piminin yuvasından yay gergisi sebebiyle fırlayıp gitmesine mani olmaktır.

[Resim: DSC08810.jpg]





Sürgü üzerine doğru olarak oturan emniyet mandalı "çıt" diye kendiliğinden 40 derece yukarı bakmış olduğu açıdan 0 derecelik açıya gelir. Burada benim hoşuma giden husus. Sürgü üzerinde çalışan parçaların toleranslarının kusursuzca hesaplanarak CNC makinalarından işlenerek üretilmiş olması. Benim Beretta yoğun kullanım görmesine rağmen, defalarca sökülmesine rağmen kesinlikle çapak aşınma vb. olumsuzluklar mevcut değildir.

Aynı işlemi bir Yavuz 16 üzerinde gerçekleştirmeye çalıştım. Parçaları yerine oturtana kadar bayağı bir uğraştım. Ama Beretta bu konuda fazlasıyla mükemmel bir silah. Babamın bir lafı vardır, "oğlum gavur yaptıysa yerine cuk diye oturur" der. Smile

[Resim: DSC08811.jpg]




Emniyet mandalını kapalı konuma getirelim.

[Resim: DSC08812.jpg]




Emniyet mandalı sağ kanadının emniyet mandalına tespitini sağlayan minik pimleri yuvalarına oturtalım. Burda dikkat etmemiz gereken konu, emniyet mandalı sağ kanadı üzerindeki pim yuvaları ile emniyet mandalı üzerindeki pim yuvalarının örtüşmesidir.

[Resim: DSC08814.jpg]



İnce bir punch yardımı ile bunları yerlerine çakalım. Dikkat etmemiz gereken konu bu minik pimlerin alt ve üst taraftan eşit seviyede olması gerektiğidir. Dışarı taşarsa emniyet mandalının çalışmasına engel olurlar.

[Resim: DSC08816.jpg]

[Resim: DSC08817.jpg]




Sürgü montajını tamamladık. Hayırlı uğurlu olsun. Smile

Sürgüyü sökerken montaj işleminin tersi uygulanır. Ama kolaylık açısından ipucu verecek olursam. Şu sıralamayı takip edelim. Önce tırnağı sökün. Sonra otomatik iğne kilit parçasını sökün. Otomatik iğne parçasını öncelikli söktüğünüz zaman emniyet mandalının söküm aşamasında ikide bir ateşleme iğnesini ileri ittirmek zorunda kalmayız. Ayrıca emniyet mandalını sökerken yay gergisi altında olan öncelikle emniyet mandalı sustası, sonrasında tetik kolu irtibat kesici pimin fırlamasına engel olmalı, son olarak de emniyet mandalını dışarı çıkartırken ateşleme iğnesinin fırlamasına mani olmalıyız.
Gerçi ateşleme iğnesi fırlasa bile kendisi ve yayı büyük olduğu için bulunması kolaydır. Ama ince yayları olan emniyet mandalı sustası ve irtibat kesme pimi ve yayı için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Smile

Esenlikle kalın sevgili forum kardeşlerim...
 
Alıntı

#2
Elinize sağlık Sn Alpyeşilay, umarım silahınızın son hali içinize biraz daha sinmiştir ve uzun yıllar kullanırsınız. Nacizane tavsiyem güzel bir ahşap kabze edinmeniz yönündedir. Sn göktuğ ustama da bir silahı daha hayata döndürdüğü için teşekkürler.
 
Alıntı

#3
Sanırım bu konu sabitlenmeyi hak ediyor...
Elinize, emeğinize sağlık!
 
Alıntı

#4
(24-03-2011, 02:24 PM)lupus demiş ki: Sanırım bu konu sabitlenmeyi hak ediyor...
Elinize, emeğinize sağlık!

+1.

 
Alıntı

#5
(24-03-2011, 02:24 PM)lupus demiş ki: Sanırım bu konu sabitlenmeyi hak ediyor...
Elinize, emeğinize sağlık!

+1

Ayrıca üst kapağı da parçalayıp tekrar toplamanızı ve bunu da fotoğraflamanızı rica ediyorum, böylelikte 92 serisi için güzel bir kaynak olacaktır...
 
Alıntı

#6
Sn Alpyeşilay, o konudaki resim ve paylaşımları buraya da taşırsanız konu bütünlüğü olur...
 
Alıntı

#7
Sn.Alpyeşilay ;

Bir Barettam olmasa bile , artık sayenizde iğneden ipliğe nasıl söküp takabiliriz öğrendim .Çok faydalı bir paylaşımda bulunmuşsunuz .Emeğinize sağlık çok teşekkürler ; Saygılar..
 
Alıntı

#8
Sn.Alpyeşilay, elinize sağlık çok faydalı bir çalışma olmuş.
Saygılar,
 
Alıntı

#9
Sn.alpyesilay, mükemmel bir paylaşım ve mükemmel bir emek. Beretta sahipleri, bu konu başlığı sayesinde silahlarını çırılçıplak soyup tekrar giydirebilir. Berettam olsa, hiç korkmadan anlatımınız ve başarılı makro fotoğraflamanız sayesinde soyar, karşısında çay içer, işimi bitirdikten sonra yeniden giydirirdim. Bu sayede silahım tertemiz olurdu. Umarım silahınız istediğiniz görselliğe kavuşmuştur. Ayrıca, ustamın eline koluna sağlık. Forum üniversitesi öğrencisi olarak, size ve ustamıza teşekkürü borç bilirim.

Saygılar..
 
Alıntı

#10
Tek kelimeyle mükemmel(!) paylaşım.

Elinize emeğinize sağlık...
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi