Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 5 Oy - 3.4 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BHP Tetikleri
#1
Arkadaşlar, Sn.M16A2 '' BHP Tarihçesi '' konu başlığı altında bu konuya değindiği için, oldukça ayrıntılı olduğunu düşündüğüm bu konu hakkında ayrı bir konu başlığı açmayı uygun gördüm.

BHP'lerin her zaman en fazla yakınılan özelliklerinden birisi, ağır ve kalitesiz tetik çekişleri olagelmiştir. Bunun başlıca bir kaç nedeni vardır.
 
Alıntı

#2
Birincisi, şarjör emniyet mekanizmasıdır. Bu aparat bir miktar ağırlık katmakla beraber asıl etkisi, tetik çekişini aşamalı bir hale getirmesi, bu aşamaların bir kısmında da kumlu bir ortamda tetik çekiyormuş hissi vermesidir. Bu aparatın tetikteki oluğundaki ve bu aparatın kendisinin üzerindeki çapaklar, bu aparatın şarjörde temas ettiği yüzeyin kalitesi, tetik çekişinin daha ziyade kalitesini çok etkilemektedir.

Bu aparat yerinde bırakıldığında yapılabilecek şeylerden birisi, bu aparatın kolu, şarjöre temas eden tabla yüzeyi, tablanın oturduğu şarjör yüzeyi ve bu aparatın tetik içinde çalıştığı oluğun çok itinalı bir şekilde temizlenmesi, daha sonra bu parçaların tekrar boyanmasıdır. Yurt dışında satılan MolyResin veya Teflon bazlı bazı boyalardan tedarik edebilirseniz, bu yüzeylerin bunlarla muamele edilmesi de oldukça faydalı olabilmektedir.

Benim kişisel tercihim ise bu aparatın komple iptal edilmesinden yanadır. Bu şekilde boş şarjörün serbest düşmesi de sağlanacağından, ben bu yolu tercih edenlerdenim.
 
Alıntı

#3
BHP tetik ağırlığının bir nedeni de, horoz yayıdır.
C Serilerinden sonra sert kapsüllü makinalı tabanca mühimmatını patlatmada sorun yaşanmaması için, ayrıca yeni nesil yüksek basınçlı muharebe mühimmatları kullanımında silahı bir miktar daha korumak için, 32 lb ağırlığında horoz yayı eklenmiştir. BHP otörleri, standard mühimmat kullanıldığı müddetçe, horoz yayının 26 lb ye kadar güvenle indirilebileceğini söylemektedir. Bundan daha düşüğü ise pek tavsiye edilmemektedir.
 
Alıntı

#4
BHP horoz ayağı ( sear ) yaprak bir yayla çalıştırılmaktadır.
Bu yaprak yayın, ayağa alanları çapaklardan temizlenirse, ayak daha esnek salınmaktadır. Emniyet camiası arasında yaygın olarak anlatılan, atış esnasında ayağın yay pozisyonunu değiştirerek tetik ağırlığını azatma metodunun temelinde de, yay kolunun ayağa temas noktasını değiştirmek yatmaktadır, ancak bu geçici bir çözümdür.

Yayın ayağa temas ettiği alanda, hassas döküm artıklarını temizleyerek bu alanı pürüzsüzleştirmek de bir miktar fayda sağlamaktadır.
 
Alıntı

#5
BHP horoz ve horoz ayağı hassas döküm olup, karşılıklı temas yüzeylerinde, son işlemler ve tesviyeden sonra kalan çapaklar tetik çekişini hem ağırlaştırmakta, ama daha da kötüsü, çekiş esnasında ayrı bir kuvvet ve parmakta hissedilen bir '' kırt '' sesi ile aşılabilen bir kademelenme meydana getirmektedir. Bu yüzeyler açıları bozulmadan güzelce temizlendiğinde, bu sorun büyük oranda aşılmaktadır. Ama en güzeli ehil bir elin buradaki açıları da horozu kaçırmayacak şekilde elden geçirmesidir. Ancak bu yapılması çok zor bir iştir, işi bilmeyen birisi bu parçaları kullanılamaz hale getirebilir.

Bu parçalarda görülebilen bir diğer sorun da, yukarıdan baktığınızda gördüğünüz iki temas yüzeyinin tam paralel olarak kesilmemiş olmasıdır. BHP'lerin bazılarında bu yüzeyler tam olarak sol içte, bazılarında ise diğer tarafta temas etmektedir.Bu nedenle de her iki parçanın yaylarının uyguladığı kuvvetler bu yüzeylere eşit olarak dağılacağına, belirli bir noktada yoğunlaşmakta, bu noktanın irtibat manevelası temas noktasına mesafesine göre, tetik çekişini de zorlaştırmaktadır. Bir MKIII'ün bu yüzeylerinin bile düzeltilmesi, işlem öncesi tetik çekişi ile arada dağlar kadar fark oluşturmuştu.

Bu parçalarda yapılan işlemlerle ilgili bir diğer sorun da bu parçaların sertlik derecelerinden dolayı, yapılan işlemin çok kalıcı olamamasıdır. Bu BHP parçaları muadillerine oranla oldukça yumuşak olup, yapılan işlemi ve verilen geometriyi, çok uzun süre muhafa edememektedirler. Ancak bu parçaların işlemden sonra gene ehil bir elde kromlanması, yüzeydeki işlemi biraz daha kalıcı yapmaktadır, ama en güzeli yurt dışındaki gibi, 48-52 RC sertlikte aftermarket parça kullanarak bu işlemi yapmaktır.
 
Alıntı

#6
BHP MKIII'lerde, otomatik iğne kilidi sistemi, silaha ayrı bir parça eklenmeden, tetik irtibat koluna iğneyi tutacak bir tabla eklenerek oluşturulmuştur. Bu parçanın iğneyi yakalar pozisyonda kalması için de, tetik koluna yakın bir yere, ince bir sarmal yay eklenmiştir.

Bu sarmal yayın da bir kısaltılması, tetik çekişini bir miktar etkilemekle beraber, çok da anlamlı bir etkisi olmamaktadır.

Yurt dışında yapılan bir diğer değişiklik de, tetik kolu irtibat manevelasını değiştirip, deliğini de aynı Competetion modelinde olduğu gibi, tırnaktan biraz daha geriden açarak, klasik kaldıraç kanunlarından faydalanıp, tetik çekişini hafifletmektir. BU şekilde tetik çekme mesafesi bir miktar daha uzamakta, ancak diğer değişikliklerle beraber tetik ağırlığı 1.5 kg ın altına inmektedir. Ancak bu işlemi çok yetkin olmayan atıcılara ve savunma amaçlı kullanılan silahlara yapmayı tavsiye etmem.
 
Alıntı

#7
Kendi BHP MKIII'üme yaptığım değişiklikler;

* Şarjör emniyeti söküldü.
* Horoz ve horoz ayağı temas yüzeyleri taşlandı.
* Tetik, horoz ve ayağı kromlandı.
* Horoz yayı 28 lb ye indirildi.
* İcra yayı atışta 18.5 lb, kullanılırken 17 lb olarak kaldı.
( Horoz yayını azaltınca, silahı korumak için bir tedbir olarak bunu yaptım.)
( Orijinal ve MecGar şarjörler, yayları ağırlaştırılmadan 18.5 lb ile sorunsuz olarak silahı besleyip, fişek bittikten sonra da sürgüyü geride yakalayarak açık bırakmaktadır. )

Bu değişikliklerden sonra tetik çekişindeki gereksiz kıtırtılar, kademelenme ve ağırlık tamamen gitti. Lyman ile net ağırlığını ölçemediğimden bunu söyleyemiyorum, tahminen 2.0 kg civarı bir tetik ağırlığı var, ama son derece akıcı, devamlı ve net.


Saygılar, sevgiler.
 
Alıntı
1 üye teşekkür etti:
foottwo
#8
üstad yine döktürmüşsünüz emeğinize sağlık...
 
Alıntı

#9
Sn Lupus,

Bu değerli bilgiler için çok teşekkürler...Smile
Keşke bu parti browningleri uygun bir fiyattan satışa çıkarsalardı da, bu değerli bilgilerinizi "benim olmuş olan silah"Smile Smile
üzerinde de konuşabilseydik...Sad

Sevgiler
Tekrar teşekkürler
 
Alıntı

#10
Sn Lupus bu bahsettiğim MKIII orjinal fırlatma yaylı şarjörleri ile hiç tutukluk yapmazken meggar larla mutlaka tutukluk yapıyor.Bunuda çözebilmiş değiliz.5 farklı meggar kullandık hepsiylede yaptı.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi