Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beretta Emniyet Tertibatı
#1
Sn Chipara ve Sn Yakuzz'un yaşadığı sorun nedeniyle Beretta ve klonlarının emniyet çalışma prensiplerine bakarken aşağıdaki resimlere rastladım. Oldukça yararlı bulduğum için paylaşmak istedim...


(Mavi renkteki parçalar hareket halinde olan kısımları belirtiyor)



Double-Action / Çift Hareket


[Resim: 47si35y.jpg]


Single-Action / Tek Hareket


[Resim: 2ymzl93.jpg]


Emniyete Alma


[Resim: 2ec0shc.jpg]


Horoz Düşürme + Emniyete Alma


[Resim: 4h7td2o.jpg]



Peki burada yaşanan sorun nerede? Benim anladığım kadarıyla 1. resimde '' sear '' olarak adlandırılan parça emniyette iken de horoz çentiğini yakalıyor. Peki nasıl oluyor da emniyet açılırken horoz düşebiliyor? '' Safety right lever '' emniyete alma sırasında '' trigger bar release plunger '' ı mı itmiş oluyor? (İngilizce terimler için özür diliyorum ama Türkçe karşılıklarını öğrenmek zaman alıyor).
 
Alıntı

#2
Sn. zucchero çok güzel bir yerden yakaladınız,şimdi bende bunu nasıl anlatırım diye düşünüyordum.Benim Mc23 deki sorunu buldum ama Forumda nasıl anlatırım diye düşünürken bu resimler çok yararlı oldu. Hammer Release lever adlı parça Türkçe'si nedir bilemiyorum kusuruma bakmayın, Safety Right lever Yani emniyet mandalının silindirik şeklindeki sürgünün içinde dönen kısmı, silindirik olan yüzeyde aşınma tespit ettim.
Silindirik yüzey, Hammer Release lever adlı parçayı emniyete aldığında üsten baskı yaparak horozun kurulu kalmasını önlüyor.Emniyeti açtığında silindirik şeklin traşlı olduğu kısım Hammer Release leveri serbest bırakıyor ve horoz kurulu kalabiliyor. benim tabancadaki sıkıntı buradaki aşınmadan kaynaklanıyor. Sürgüye gezin hemen üstünden aşşağı doğru baskı yapınca horoz kendiliğinden düşüyor. Sorun okla gösterilen yerde.

[Resim: aaAdsz-1.jpg]

[Resim: th_Video-0008.jpg]
 
Alıntı

#3
Sn Chipara,
Benim silahımda da sürekli temas dolayısıyla bahsettiğiniz parçada boya sıyrılması meydana geldi ancak benim tahminim sizdeki problem daha çok parçaların yapıları ile ilgili.
Gez kısmına bastırdığınızda horozun düşmesi nişan hattından bakarken kapak kısmında Y ekseninde yukarı doğru bir hareketin olduğunu da gösteriyor. Burada gereğinden fazla oynama mı var diye aklımdan da geçiyor.
Tabiki bunlar çok çok acemice tahminlerim. Fabrikaya başvurduysanız size verdikleri yanıtları burada paylaşmanızı rica ediyorum.



Aşağıdaki linkte de emniyet tertibatının çalışma şeklini hareketli biçimde görebilirsiniz.

classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"
codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/
shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0">
type="application/x-shockwave-flash" pluginspage=
"http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />

 
Alıntı

#4
Aslında Y ekseninde yukarı doğru bir hareket olma ihtimalide var ama Kızak ile Sürgü arasındaki boşluk toleransı ne kadardır bilemediğimden bende pek emin değilim,hafif bir oynama mevcut ama o oynama aralığının normal bir aralık olup olmadığını anlamak, her ne kadar mekanikten az buçuk anlasamda evet sorun burada demek için İyi bir Silah ustası olmak gerekir diye düşünüyorum.Önümüzdeki hafta Tabancayı fabrikaya yollayacağım bakalım ne diyecekler.

Gelen bilgileri muhakkak Foruma yazacağım.



Saygılarımla.
 
Alıntı

#5
zucchero demiş ki:Benim anladığım kadarıyla 1. resimde sear olarak adlandırılan parça emniyette iken de olsa horoz çentiğini yakalıyor.
Sn.zucchero, silah emniyette iken, emniyet manevelası şaftının sağ yanındaki kama, horoz indirme manevelasına ( hammer release lever ) sürekli olarak baskı uygular. Bu manevela da, tetik / horoz tulumbasına ( sear ) sürekli olarak baskı uygular ve silahın emniyeti kapalı iken, horoz tulumbası horoz çentiklerini yakalayamaz.
zucchero demiş ki:Peki nasıl oluyor da emniyet açılırken horoz düşebiliyor? Safety right lever emniyete alma sırasında trigger bar release plunger'ı mı itmiş oluyor? (İngilizce terimler için özür diliyorum ama Türkçe karşılıklarını öğrenmek zaman alıyor)
Aslında sorunu Sn.chipara tanımlamış. Benzer bir sistemi kullanan Zigana modelelrinde de parça geometrilerindeki uygunsuzluk ve zamanla meydana gelen aşınmalar sonucunda benzer zamanlama hataları yaşanabiliyor. Horoz indirme manevelası geometrisi ve zamanlaması bozuk olunca, bu parçanın tetik / horoz tulumbası, doğal olarak horoz ile ilişkilerinin de zamanlaması bozuluyor. Büyük ihtimalle sizin tespit ettiğiniz gibi emniyet manevelası yukarıya doğru dönerken, horoz indirme manevelası üzerindeki baskı giderek azalacağına, uygunsuz temas nedeni ile bir noktada bu baskı horozu salacak düzeye kadar geliyor ve horoz düşüyor. Ki büyük ihtimalle pres saç malzeme olan horoz indirme manevelasının alt ucunda da defromasyon vardır diye tahmin ediyorum.

Saygılar.
 
Alıntı

#6
Sn. lupus Üstadım bilgilendirmeleriniz çok işimize yarıyor.Tabanca mekaniğini sizin sayenizde bilinçlenerek öğreniyoruz, elinize sağlık.


Saygılarımla.
 
Alıntı

#7
Emniyeti aşağı doğru kapatırken,emniyetin düşürme manevelasına bastığı yerde,yeterli güç
oluşmadığından horozu düşürmeme ihtimali olabilir
 
Alıntı

#8
Sn. Göktuğ emniyet manevalasını kapalı duruma getirdiğinizde,manevalanın silindirik kısmı az baskı yapması nedeniyle horoz kurulu kalıyor.Silindirik kısımda bir aşınma söz konusu Sn. lupus'unda yazdığı gibi horoz indirim alt ucundada muhtemel bir aşınma olma ihtimali yüksek gibi.

Saygılarımla.
 
Alıntı

#9
Sn Chipara,
Beretta modellerinde horoz salma parçasının çıkarılarak yerine boşluğu doldurmak üzere pul benzeri bir parça takıldığını ve decock özelliğinin kaldırılarak emniyetin sadece iğne tertibatının çevrilmesi ile sınırlandırıldığını yurtdışındaki forumlarda görüyorum.
[Resim: mod8000cougar.gif]

Yukarıdaki 37 numaralı parça

[Resim: 8000d.gif]

yukarıdaki aynı numaralı pul benzeri parça ile değiştirilerek bu modifikasyon yapılmıştır.

[Resim: IMG_3838.jpg]

Bu parçadaki sorun halledilmezse bu durum belki size çare olabilir. Gerçi 1911 tarzı horoz kurulu ve emniyette bir silah özellikle de bu şekilde tasarlanmadıysa ne kadar emniyetli olur bilemem ama bu hususu üstadlar değerlendirilecektir.
 
Alıntı

#10
Sn. zucchero Tabancayı fabrikaya yolladıktan sonra bakacağız aynı arızayı bir daha yapacakmı, son çare olarak düşünülebilir.

Saygılarımla.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi