Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TR 02
#1
Ben de bir TR 02 aldım.60 kadar fişek attım.Bir kaç problem yaşadım, şimdi silahı fabrikaya gönderdim.İnşallah aksaklıklar giderilecek.Astsubayım birçok silah kullandım benim için önemli olan silahın tutukluk yapmaması veya tutukluğa neden olacak unsurların az olması .Bu silahta az gibi görünüyor.
 
Alıntı

#2
Sn Metinc! konu başlıklarına göz atarsanız bu konu ile alakalı birçok konu açılmış ayrıca nasıl tutukluk yaptı, besleme sorunumu mermi dikme mi, iğne mi vurmadı ya da az vurdu vs, kaç defa ve ne gibi sebeplerle tutukluk yaptı, tabancanız plastik şarjör mü saç şarjör mü?
 
Alıntı

#3
cihan54 demiş ki:nasıl tutukluk yaptı, besleme sorunumu mermi dikme mi, iğne mi vurmadı ya da az vurdu vs, kaç defa ve ne gibi sebeplerle tutukluk yaptı, tabancanız plastik şarjör mü saç şarjör mü?

+ 1 , Silahınızın ilk sürümlerden mi, yoksa yeni sürümlerden mi olduğunu ve ne zaman aldığınızı da ekleyebilirseniz güzel bir geri bildirim katkısında bulunmuş olursunuz.
 
Alıntı

#4
Silah yeni saç şarjör .Az gibi derken olumlu anlamda belirtmek istedim.Benim tutukluk sebebi kapak takımı mandalının yayıyla alakalıydı.Bunu tespit ettim.yani kapak takımı geri gelince işlevini yapmayan mandal yayı mandalı aşağı çekmediğini düşündüm.Çünkü kovan dışarı fırladı beslemede mermi var ama kapak takımı ileri gitmiyor mandala elinle bastırınca ilerliyor.başka ne olabilirki .Bu bazen arka arkaya bazende 8-10 fişekten sonra yaptı.Ben silahın kullanım rahatlığı, hafif olduğu ve estetik olarak iyi olduğunu düşündüğüm için ve diğer tamamı metal olan silahım olduğu için tercih ettim.
 
Alıntı

#5
Sn Metinc
Sizin anlattıgınız arzanın sebebi,icra yayına göre şavjör yayı sert geliyor.
Kalite kontrol de çalışan arkadaşlar uyuyor anlamına gelir.
Nekadar UN okadar EKMEK.
 
Alıntı

#6
Sn.Metinc, bilgilendirme için teşekkürler.

Sn.Göktuğ'un yazdığı nedenlere ek olarak sürgü yakalama manevelası yayı geriminde yetersizlik, şarjördeki fişeklerin bu manevelaya uygunsuz teması gibi nedenleri de eklemek isterim. Umarım fabrika en kısa zamanda sorununuzu giderir.

Saygılar.
 
Alıntı

#7
[Resim: 15012010128.jpg]
 
Alıntı

#8
Sn.Metinc! Ben silahımı şarjör revizyonu için göndermiştim, fabrikadan gelince sağını solunu incelerken sürgü yakama, mandal yayının fazla yumuşak ve yayın biraz yukarıda temasa başladığını farkettim, sorun yaratırmıydı bilmiyorum, silahi ters ya da tam dik havaya doğru tutarsam sorun yaratma ihtimalinden şüplenerek deneme atışı yapmadan, yayı biraz gerdim ve eğe ile her ihtimale karsı mandalın üst tarafını çok az aldım mandalla ilgili bir sorunla karşılaşmadım fakat doluyken şörjörün biri yerine diğerine göre daha sert oturuyordu bu şarjörle 20 -30 mermide 3-4 kez sorun yaşadım, bazen üsteki mermiyi namlu yatagına kaydırırken bir alttaki mermiyi biraz ileriye ittiriyordu ve mermi namlu yatağına kavuşamadan kilitleniyordu, elimle doldur boşalt yaparken de aynı sorunu yasadım.Diğer şarjörle 90-100 mermi yakmama rağmen bir sorun yaşamadım. Sorunlu şarjörün ağzını çokaz daratltım ve eğe ile çok ince tırtık izler yaparak merminin cok kolay kaymasını engelledim, şimdilik sorunu çözdüm (belirtiğim atış sayıları silahımım fabrikadan geldikten sonra gerçekleştirilen atışlardır ve şarjörlerim 6 mermiden fazla basılarak uzun süre bekletilmemiştir)
saygılar
 
Alıntı

#9
cihan54 demiş ki:bazen üsteki mermiyi namlu yatagına kaydırırken bir alttaki mermiyi biraz ileriye ittiriyordu ve mermi namlu yatağına kavuşamadan kilitleniyordu, elimle doldur boşalt yaparken de aynı sorunu yasadım.

Bu tespit bana Glock fişek sürme sistemi ile ilgili bir tespitimizi hatırlattı. Aslında bunu forumda şahsen görüştüğümüz arkadaşlarla paylaşmıştık. Özellikle şarjör tam dolu iken ve şarjör yayı yüksek gerim altında iken, sürgü en üstteki fişeği namluya sürerken, bir alttaki de bir miktar ileriye doğru hareket ediyor, şarjör boşaldıkça ve yay gerimi azaldıkça bu hareket azalıyor. Bu olay hemen hemen tüm yarı otomatiklerde meydana gelir.

Sürgü boş kovanı tahliye edip, atım yatağına yeni bir fişek sürmek için geriye gelirken yerinden oynamış olan bu fişek tekrar bir miktar geriye gelir. Ancak Glock' da fişek süren tablanın ters açısı nedeni ile bu fişek şarjöre tekrar sıfır yerleştirilmiş fişek gibi geri yerleşir. Glock fişek süren tablasındaki kot farkı ve açı, hem şarjör yayının daha az gerim altında tutulmasını sağlar, hem de en üstteki fişeği her seferinde şarjördeki yatağına geri oturtur.


Aşağıdaki resimde # 1 # ile işaretli ters açılı rapma, sürgü geri gelirken yerinden oynamış olan en üstteki fişeği yerine geri oturtmaktadır.
# 2 # ile işaretli olan derinlik ise fişek süren tablanın üstten şarjöre ve yayına yaptığı gerimi azaltır.




[Resim: 96142932.jpg]



Aşağıdaki resimde bu rampanın nasıl bir fişek sırtı gibi kavislendirilerek kesildiğine dikkat ediniz...



[Resim: 79398302.jpg]
 
Alıntı

#10
cihan54 demiş ki:[Resim: 15012010128.jpg]




Dikkatimi çeken bir başka ayrıntı da TR 02 ve Glock ' un sürgü yakalama manevelalarının üzerindeki şarjör gerdeline oturan çıkıntının derinlik farkı...Birincisi sanki kazara yukarı itilmelere daha yatkın gibi...Tabii her silahın kendi içerisinde olçü ve ayarları olduğu muhakkak, ancak yanlış hatırlamıyorsam Walther P 99 ' da da bu çıkıntı aynı Glock ' taki gibi yerleştirilmişti...




[Resim: glock020.jpg]


[Resim: abc005.jpg]
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi