Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BHP MKIII SÖKÜM ve MODİFİKASYON
#1
Merhaba,

Mekanik işlerle uğraşmaya olan tutkum ve kendi silahımın bakım ve modifikasyonunu kendim yaptığımda kendimi daha keyifli ve mutlu hissetmem nedeni ile yaklaşık iki hafta önce satın aldığım 245 NT seri numaralı BHP MKIII ümü bu gün vaktimin elverdiği ölçüde sökerek bir iki modifikasyon işini hallettim. zaman içerisinde eksiklikleri tamamlayarak onlarıda ekleyeceğim.

Öncelikle söküm ve bakım işlemlerinde Sn Lupus un anlatım ve yönlendirmeleri etkili oldu. kısacası ben http://www.tabancatufek.com/forum2/showt...956&page=6
de Sn Lupus un anlatımlarını uyguladım. burada verilen anlatımlara birebir uyduğunuzda başka bir şey yapmanıza gerek kalmıyor. Sn Lupus a buradan teşekkür ederek benim gibi mekanik işlerle özellikle kendi silahının birebir bakım işlerine meraklı arkadaşlarından buradan faydalanması için eksik kalan yerleri ya da yanlışlarımı düzelterek bu başlığın dahada zenginleşmesi için desteğini rica ederim.
 
Alıntı

#2
Öncelikle şarjörü çıkararak atım yatağının boş olduğunu da kontrol ettikten sonra, sürgüyü kurduktan sonra horoz kilidi ile sürgüyü kilitliyoruz(Res.1)

Daha sonra (Res.2) de yer alan pimi tırnağımız ile ittirerek diğer taraftan çekmek sureti ile çıkarıyoruz.
Çekme işlemine sürgü üzerinde çizik oluşturmaması için dikkat ediyoruz.

Pim söküldükten sonra (Res.3) deki haline geldikten sonra sürgüyü tutarak, dikkatli bir şekilde horoz kilidini indirerek sürgüyü yavaşça öne doğru çekerek sürgüyü çıkarıyoruz.


Eklenti Dosyaları Resim(ler)
                   
 
Alıntı

#3
Sürgüyü çıkardıktan sonra namlunun hemen altındaki yayı yerinden çıkarmak sureti ile sürgü ile namluyu ayırıyoruz. (Res.1)

Daha sonra

lupus demiş ki:Sn.FARSEZ,

Öncelikle ilk resimdeki # 1 # numaralı pim sökülmeli.
Bu pime, daha çıkıntılı olduğu sağ taraftan sert bir darbe vurularak, yine kendi üzerindeki sabitleme çentiğinin, tetik yayının ön uzantısından kurtarılması gereklidir. Bundan sonra da sola doğru rahatlıkla çekiçlenerek çıkarılabilir. Ancak bu konuda sizi şimdiden uyarmak isterim, özellikle yeni nesil BHP'lerde bu pim yerine inanılmaz derece sert geçmiştir, çoğu silah ustası dahi çevre boyaya zarar vermeden # 1 # numaralı pimi sökmeyi becerememektedir. Bazen maharetli ellerde kullanılan, oldukça sert çelik bir zımba kullanılmadan bu pimi sökmek mümkün olmamaktadır. Bu işlemler yapılırken, pimlerin etrafına şeffaf bir sela band yapıştırılırsa çok iyi olur, bu şekilde boyaya hasar verilmesi engellenmiş olur. Ancak gördüğüm kadarı ile zaten sizin piminizin çevresinde küçük bir boya hasarı var.

# 1 # numaralı pim söküldükten sonra, aşağıdaki resimde # 3 # ile işaretli olan şarjör emniyetine bastırılarak, bunun gövde aralığından geçmesi sağlanarak tetik gövdenin dışına alınır. Bunun için tetik takımını hafifçe önden yukarıya doğru çevirerek etrafında döndürerek, emniyet mandalının olduğu tarafı ileriye ve aşağıya doğru alırsanız, daha rahat çıkarabilirsiniz. Bu esnada da bu parçanın tetik korkuluğu içerisindeki boyaya hasar vermemesine dikkat edilmelidir.

Tetik dışarıya alındıktan sonra da, tetik üzerindeki # 2 # numaralı pim sökülmelidir. Bu pim de sökülünce, # 3 # ile işaretli şarjör emniyet tulumbası yerinden kurtulacaktır. Tetiği tekrar monte etmeden önce, # 2 # numaralı pimi ister yerine takın, isterseniz takmayın, eğer arada sırada çok miktarda sıkılan temizleme yağlarının da tetik içerisindeki boşluklarda birikmeden buradan buradan dışarıya sızmasını istiyorsanız ki, ben bunu tercih edenlerdenim, pimi yerine takmayın, ama silahın üzerinden bir parça eksilmiş hissi veren kozmotik bir asar gibi görünmesini istemiyorsanız, bu pimi yerine geri takın.

Saygılar.



[Resim: pins.jpg]


[Resim: safetyb.jpg]


Eklenti Dosyaları Resim(ler)
   
 
Alıntı

#4
Sn Lupus un anlatımını bire bir uyguladığınızda sonuç (Res.1), (Res.2) ve (Res.3) deki gibi gerçekleiyor.

Bu işlemi yaparken ağzına plastik bir parça takılan mengene(Res.4) kullandım ve Sn Lupus un belirttiği gibi pimin etrafını boyaya zarar vermemek için bantladım.

Pimi sökmek için (Res.5) de gözüken zımbayı kullandım.


Eklenti Dosyaları Resim(ler)
                   
 
Alıntı

#5
Şarjör emniyeti söküldükten sonra tetik mekanizmasını yerine taktığımızda modifiye edilmiş gövde (Res.1) deki gibi gözükmektedir.


Eklenti Dosyaları Resim(ler)
   
 
Alıntı

#6
Daha sonra

lupus demiş ki:Sn.FARSEZ,

Aşağıda ilk resimde # 1 # ile işaretli yerin altında, eski nesil BHP ' lerde olmayan bir yay vardır.
Bu yay parçanın arka kısmını yukarı kaldırarak, iğnenin bloke edilmesini sağlar.
İğneyi sökerken, önce # 1 # numaralı bölgeyi aşağıya doğru bastırmalı ve bu şekilde tutmalısınız.
Tetik irtibat manevelasını baskı altında tutarken, # 2 # ile işaretli iğneyi ileriye doğru itmelisiniz.
İğne # 3 # ile işaretli sabitleme plakasının deliğinden kurtulana kadar ileri itilmelidir.
Plaka iğneden kurtulduktan sonra aşağıya doğru itilerek gövdedeki yatağından alınır.
Bu esnada tetik irtibat kolunu bırakırsanız, bu parça iğneyi tekrar yakalayacaktır.
# 1 # numaralı alana tekrar bastırdığınızda, iğne yayının da etkisi ile yatağından dışarı fırlayacaktır.
Bu nedenle bu aşamada iğnenin kontrolsüz bir şekilde fırlamamasına dikkat edin.



[Resim: 54671987.jpg]


[Resim: firingpin.jpg]

anlatılanları uyguladığımızda elde ettiğimiz sonuç (Res.1) ve (Res.2) deki gibidir. parçaları temizleyici yağ ile temizledikten sonra koruyucu yağ ile bakımını yapıyoruz. bu arada ben resimde altta gözüken eski iğne yayını üstteki yeni iğne yayı ile değiştirdim. bu yay daha sonra toplu olarak resimlerini vereceğim modifikasyon amacı ile aldığım icmal ve horoz yaylarının içerisinde çıkmıştır. açıklamasında güçlendirilmiş horoz yayı yazmaktadır. daha sonra tüm parçalar birleştirilerek sürgü (Res.3) teki eski haline getirilir.


Eklenti Dosyaları Resim(ler)
           
 
Alıntı

#7
Bu günki boş zamanıma sığdırabildiğim bakım ve modifikasyonlar bunlar. ilk fırsatta sarjörlerin altında eski sarjör emniyeti nedeni ile serbest düşmeyi sağlayan yayları artık gerek kalmadığı için sökeceğim. ardından horoz yayını 28 lb ile değiştireceğim. bunlara ilişkin resimleride ekleyeceğim.

Sn Lupus, buraya kadar olan kısımda var ise hatalarımı ve eksiklerimi düzeltmenizi rica ederim. birde, iğneyi söktükten sonra sürgü içerisinde kalan iğnenin içerisinde yer aldığı bloğu da nasıl sökeceğimi anlatırsanız buralarıda bir elden geçirip fotoları eklemek isterim.

tşk.
 
Alıntı

#8
FARSEZ demiş ki:Bu günki boş zamanıma sığdırabildiğim bakım ve modifikasyonlar bunlar. ilk fırsatta sarjörlerin altında eski sarjör emniyeti nedeni ile serbest düşmeyi sağlayan yayları artık gerek kalmadığı için sökeceğim.
Bunu kesinlikle yapmayın!Şarjörleri orijinal hali ile muhafaza edin!
Bunun yerine MecGar şarjör edinin. Hem orijinal şarjörlerinizi muhafaza edersiniz, hem şarjör kapasitenizi 15 fişeğe çıkarırsınız, hem de gövde kabza tabanında iz yapan fırlatma yaylarından otomatik olarak kurtulmuş olursunuz.
 
Alıntı

#9
FARSEZ demiş ki:iğneyi söktükten sonra sürgü içerisinde kalan iğnenin içerisinde yer aldığı bloğu da nasıl sökeceğimi anlatırsanız buralarıda bir elden geçirip fotoları eklemek isterim.
Bu parça tetik / horoz tulumbası irtibat manevelasıdır. Sürgüye yandan geçme kıvırma bir pim ile sabitlenmektedir. Uygun bir punch ile sağdan hafifçe çekiçleyerek bu pimi çıkardığınızda, yay gerimi altında olan bu parça da kendiliğinden sürgüden ayrılacaktır.
 
Alıntı

#10
Sn.FARSEZ, Wolff'ün güçlendirilmiş XP iğne yayı, 28 lb horoz yayı ile kullanıldığında bazen iğnenin kapsüle yeteri kadar etkili bir şekilde temas etmesini engelleyerek, kapsül ateşleme sorunlarına neden olabilmektedir, tecrübe ile sabittir. Bu nedenle 28 lb horoz yayını taktıktan sonra, XP iğne yayını mutlaka atış yaparak denemenizi, aslında silahı taşırken, MKEK nin harika mühimmat ve kapsül kalitesini düşünerek yine de standard iğne yayını kullanmanızı öneririm.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi