Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol





Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hatsan Escort PS Guard çalışma şekli?
#51
Sn.xlcod3r,
Teşekkür ederim öncelikle.
Mekanik işler hoşuma gidiyor; bendeki tüfek de ham olunca, işlemek bana kaldı Smile Şu ana kadar, yaptığım işlemlerden pişman olmadım, hatta kaşık sistemindeki değişiklikten çok memnun kaldım. Geri kalanı biraz görsel, biraz da benim simetri takıntım diyelimSmile

Namluyu aslında tıraşlamadım; jet taşıyla kestim, 5 cm'lik kısım bağımsızlığını ilan etti Smile B sınıfı Hb aracımın bagajına, enlemesine sığdırmakta güçlük çektiğim için(sırf bu yüzden kırma bakıyordum), namluyu kesmeyi kafama koymuştum ezilmesi bahanem oldu; atışta belli olacak neticesi bu işlemin. Namlunun uç kısmının taçlamasını orjinal ayarında yaptım ama öncesinde, jet taşıyla çok kolay kesilmesi, güvensizlik oluşturmadı değil ; yüzüme patlarsa şaşırmam Smile Bu et kalınlığındaki, (sözde) çeliğin peynir gibi kesilmemesi lazım. Neyse ki iç krom kaplama, kendini salmadı.


Sn.PersonalDefence,
Beni mazur görün; önceki mesajımda size yanlış hitap etmişim(PersonelDefence diye), hiç farkında değildim, tekrar okuyunca gördüm ne yazdığımı..
 
Alıntı

#52
Lightbulb 
Tüfeği,av bayisinden ilk teslim almamdan itibaren devam eden bir soruna değineceğim;
  Temizlik için sahra sökümü yaptıktan sonra, toplarken; piston ara kolunu, gövdedeki yerine takarken, bir engele çarpıyordu. Servise her gönderdiğimde, yazılı ve sözlü olarak belirtmeme rağmen, çözüm üretilmedi.
Kendim düzeltmeye karar verdim; gördüm ki, ara kolun üzerinde yer alan rampalardan ilki, eğimli değil de düz kesitliydi, bu da montaj esnasında, gövde içindeki kızakta yer alan karşılığı tırnağa çarpıyordu. Ara kol, tüfeğin kam mili sayılır, zamanlamayı sağlar ; sürgünün konumuna göre, şarjör çıkışındaki fişek tutan tırnak açılıp kapanır.
Düz eğeyi alıp, giriştim, sonuçta akıcı bir şekilde toplamaya başladı tüfeğim.
Bahsettiğim kısmın işlem sonundaki fotoğrafı:
[Resim: 20180719_020704.jpg]

Ayrıca, en son servis ziyareti sonrası, bu ara kolun üzerindeki köprü kırılmıştı. Zararı olmayacağını düşünerek, o kısmı da jet taşıyla sıfırladım. 100e yakın atım sonrasında,herhengi bir kırım olmadı..
[Resim: received_10154894955988897.jpg]
[Resim: 20180719_021324.jpg]

Bir diğer can sıkan unsur olan, ara kolun üzerindeki yaylı pimi de iptal ettim. Boltu, kol üzerinde hareket ettirip, kilit açma kapama hareketi yaptırırken, akıcı hareket etmesini engelliyordu, bu bahsi geçen, işçilikten mahrum pim Smile
Gaz pistonunu,elle manipüle  ettiğimde, kilit duzgun şekilde görevini yaptı. Zaten, bu tip(üstten) kilitli olan diğer marka tüfeklerde böyle bir yay-pim düzeneği görmedim hiç. Hatsanda bu sistem, önceden levha şekilindeyken, sonradan pime çevrilmiş, muhtemelen basınç altındaki kilit hareketinin şiddetinden dolayı, levha büküldüğünden, pime çevrilmiş..
[Resim: 20180719_180353.jpg]
 
Alıntı
1 üye teşekkür etti:
tirendaz
#53
Önceki mesajımda, son fotoğraftaki ara kol üzerinde, boltun temas ederek, kilit hareketini yaptığı yüzeydeki freze izleri; işçilikteki durumun vahametini gösteriyordur sanırım.Aynı özensizlik, boltun oraya temas hâlindeki alt yüzeyinde de var.Bu tüfeğin sağına soluna harcadığım zımpara kağıdının haddi hesabı yok; yine de istediğim gibi olmuyor. Ben de sprey yağ yerine, beyaz gres kullanıyorum, hareketli yüzeylerde Smile
  Bir sonraki projem, horozun kurulu değilken, basacağı yaylı bir metal pimi, tetik korkuluğunun önünden çıkarmak olacak. Horozu, kurulu değilken dışarıdan görebilmek için, zımparalayıp metal renge çevirmiştim ama her seferinde, çevirip bakmak pratik gelmiyor. Bu durumda, fiziksel olarak ele gelecek bir emare gerekiyor Smile


[Resim: 20180720_000611.jpg]
 
Alıntı

#54
Yine ben Smile
Tüfeğin isabeti hakkında, arpacık olmadığından dolayı pek fikir sahibi olamasam da; yarımlık pet şişeyi 10-15 metreden tek kurşunla vurabildim.
Ayrıca ilk bir kaç el, temkinli atış sonrasında, namluda herhangi bir anormallik gözlemlemedim.Hâlen daha bir sorun yok; sadece top atışı gibi sesi var Big Grin
Bolt-kilit mekanizmasına yaptığım müdahale neticesinde, 30 adet fişek atımını(buna geneleksel karadeniz usulü; milletin birbirini gaza getirip tüm civar köylerin, tetiğe parmağı takarak yaptığı seri atımlar da dahil Smile ) eski hâlinde olduğu gibi, herhangi bir dikme/tutukluk yaşamadan tamamladım. Sadece yaf'in bulgurlu/fiocchi tablalı, beyaz kılıflı ses fişeğinde, omuzlamadan atışlarda, tahliyeyi tam olarak yapamayıp, mekanizma erkenden kapanıp, boşkovan bolt ile atım yatağı arasında sıkışıyor. Omuzlayınca sorun kalmıyor.

Elime,dijital kantar geçince, boş tüfeği askı kayışından asarak tarttım. 3480gr çıktı;

[Resim: 20180813_190306.jpg]
 
Alıntı
2 üye teşekkür etti:
Alphawolf, wubıh
#55
İyi forumlar arkadaşlar benimde ilk tüfeğim ps slugger yeni geldi yarın ruhsatını işleteceğimden dolayı bugün atış yapamadım ama biraz inceledim fakat namlu içinde küçük bir hata var sanıyorum, sizin yorumunuz nedir sıkıntılı mıdır ?
[Resim: 20180916_174818.jpg]

[Resim: 20180916_174844.jpg]
 
Alıntı

#56
Sayın Ghostman,
Eğer onlar delik ise gayet normal dert etmeyin. Tüm gazlı tüfeklerde olur.
Saygılar
 
Alıntı
4 üye teşekkür etti:
lenduha, mimaslan, Alphawolf, ghostman
  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi