Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
On Dörtlü Browning' in şarjör emniyeti nasıl iptal edilir?
#1
Sayın lupus konu açamadığım için burada soruyorum. Bhp lerde şarjör emniyetini nasıl iptal edileceğini (söküleceğini) anlatan bir video yapma şansınız var mıdır?
Saygılarımla
 
Alıntı

#2


















Bence kendiniz yapmayı denemeyin, bir silah ustası önce tetiği, sonra da tetiğe monte haldeki şarjör emniyetini söksün, müteakiben tetiği tekrar monte etsin. Çünkü elinizde kaliteli ve iyi sabitlenmiş ağır bir mengene, kaliteli zımba ve çekiç yoksa, ama en önemlisi de daha önce bu tür bir iş yapmadıysanız, çalışma alanını vuruklarla doldurur, parçalara telafisi mümkün olmayan zararlar verebilirsiniz.

Saygılar.
 
Alıntı
4 üye teşekkür etti:
pasa_7676, derinoz, yavuzmete, defender45acp
#3
Sn.Üstadın belirttiği gibi el işçilik yeteneklerini iyi bildiğiniz bir usta olması lazım gerçekten zor çünkü pim ısıl işlem görmüş ve çok sıkı geçirilmiş.Saygılarımla
 
Alıntı

#4
Esselamu Aleyküm

Sayın Lupus...
Bu konu ile ilgili bir sorum var bilgi verirseniz memnun olurum.

Bu işlem silahın (On dörtlü Browning' in şarjör emniyeti iptali) tetik ağırlığını etkilermi?
İnternette bu emniyetin, silahın başkasının eline geçmesi durumunda ateşlenmemesi için yapıldığı bilgisi var. emniyetin iptali silahın sağlıklı çalışması için sorun teşkil eder mi?

teşekkürler...
 
Alıntı

#5
Efendim, başkasının eline geçtiğinde ateşlenmemesi için donatılmış veya modifiye edilmiş bir bhp yok. Şarjör emniyeti silahta şarjör yok iken tetiğin düşmemesi içindir. Şarjöründe yuvasından kolaylıkla çıkmasını engeller. Özellikle cz75 lerde şarjör salma mandalına hafif bir baskı gelse bile şarjör düşer, kalakalırsınız tabancayı çektiğinizde. Bu bhp lerde başınıza o kadar kolay gelmez. Ama iptal ederseniz bahsettiğiniz emniyette buna yardımcı olur.

Tetik bir nebze olsun hafifler daha doğrusu kıtırtı oldukça azalır. Ben şahsen emniyeti iptal ettim, horoz ayağını hafif zımparaladım boyasını alacak kadar, tetiği de combat tetik (biraz daha etli) ile değiştirdim.

Saygılarımla
 
Alıntı

#6
(18-04-2016, 11:46 PM)oktaysandikci demiş ki: İnternette bu emniyetin, silahın başkasının eline geçmesi durumunda ateşlenmemesi için yapıldığı bilgisi var.

Silah şarjörüz bir şekilde bir başkasının eline geçerse doğrudur.

Şarjör emniyeti vakti zamanında bazı orduların şartnamelerinde şart koşulduğu için pek çok tabancanın vazgeçilmez özelliklerindendi. Nedeni de tabancanın başkasının elinde çalışmasını engellemek değil, depolarda, kışlalarda pek çok farklı kişinin elinden geçen tabancaları şarjörlerinden ayrı muhafaza ederek kaza riskini azaltmaktı. Zamanla emniyet anlayışı ve algoritması değişince, bir kaç üretici haricinde hepsi bu uygulamayı terk etti.

Bir de işi tersinden düşünün, şarjörü olmayan bir tabancayı sadece yabancılar değil, siz de çalıştıramazsınız. İhtiyaç halinde en azından bir fişek namluya elle sürülüp tabanca ateşlenebilmeli değil mi... Dolayısı ile şarjör emniyeti olan Browning HP, SW 5906 gibi silahlar beş para etmez silahlardır... İşte size ayak üstü yazılmış bir efsane... Smile

Şaka, vallahi şaka. Bir ara forumun '' Silah Geyikleri ''' kısmında balıklı ondörtlü deniz kenarındaki nemli memleketler için üretilmiş pasa daha dayanıklı model, sinekli on dörtlü ise yüksek irtifalı kuru iklimlerde daha iyi çalışması için üretilmiş modeldir şeklinde geyikler çevirirken, bunu bir dost ortamında bir ağabeyim ciddi ciddi iddia edince dumur olmuştum. Smile

İşin aslı şarjör emniyeti gerçekten vakti zamanındaki şartnameler gerektirdiği için konulmuş bir emniyet sistemidir. Kendinizi ve silahınızı bununla daha güvende hissediyorsanız kalabilir, gereksiz olduğunu düşünüyorsanız sökülebilir.

Saygılar.
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
yavuzmete, demirkağan, defender45acp
#7
Çok teşekkür ederim,

Sn. Turkmenoglu

Sn. Lupus
 
Alıntı

#8
Browning tabancaların her modelinde şarjör emniyeti var mıdır?

Yoksa sadece belli serilerde mi mevcut?
 
Alıntı

#9
Şarjör emniyeti hepsinde var.

Yeni modellerde bu parçanın malzemesi plastik. Bu nedenle özellikle tabancayla gelmeyen, parlatılmış (mecgar gibi) şarjörlerde, şarjör yüzeyiyle adeta yapışıyor gibi. Tetiği çekmek büyük sorun haline geldiği gibi, horozun ne zaman düşebileceğini kestirmekte zor oluyor.

Kesinlikle sökülmeli, bunun bir faydası olduğunu düşünmüyorum. Browning'in yakın zamanlara kadar (Örneğin İngiliz ordusu) bu silahı özellikle ordulara verdiği için, artık yerleşik hale gelmiş bir konu olduğu için (bir nevi kendi müşterileri için standart hale geldiğinden) değiştirmediğini düşünüyorum. Namlu fişek yatağı üzerindeki çıkıntı için sürgüde hala yer açılıyor oluşunuda buna bağlıyorum. Askeri malzemelerde çok önemli olan "eski malzemeyle uyumluluk - devamlılık" gibi nedenlerle bu hala yer alıyor.

Yukarıda ısıl işlem filan denilmiş onu tam bilemeyeceğim ancak şarjör emniyetini sökmek son derece basittir. Zor olan tetiği sökmektir. BHP tetik pimini çıkarmak gerçekten özel tecrübe istiyor. Forumda pek çok arkadaşımız silahında buna gösterdiği cüret nedeniyle kalıcı bir iz bırakmıştır Smile Bir ustaya götürün, çayınızı içene kadar değiştirsin. Silah ustalarımızda bir şekilde ayakta kalmış olurlar hem.

Saygılar.
 
Alıntı
9 üye teşekkür etti:
lupus, batuhanvurall, pasa_7676, sem, harun, Zemre10, wubıh, heisenberg, ABDULLAH_06
  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi