Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&W 5904 Gövde Kırımı
#1
2006 yılında MKEK' den alınmış, alüminyum gövdeli bir S&W 5904.

Silahla toplam 5000 ( beş bin ) civarı atış yapılmış...

Gövde içerisinde, namlu kilitlerini açıp kapatmaya yarayan yataktan kırıma uğramış...




[Resim: 9lu8.jpg]

[Resim: 6j71.jpg]

[Resim: kefz.jpg]
 
Alıntı

#2
S&W denince rovelver yani toplu tabanca akla gelir. sarjorlu yeni yapıyorlar herkez bildiği işi yapıcak. hafif olsun diye aliminyum yapıyorlar.bu kırılmada kullanıcı hatası var sanırım. silah sökülmeye calışılmış. sökmemandalı tam yerine gelmeden zorlanma sonucu kırılmış gibi gözüküyor.
 
Alıntı

#3
en önemlisi tamiri mümkün. aliminyum kaynak yapılarak tamirini gercekleştirebiliriz. tabi boyada yaparak orjinal görüntüsüne geri kazandırabilirim
 
Alıntı

#4
(08-02-2014, 01:43 PM)AldemirSilah demiş ki: S&W denince rovelver yani toplu tabanca akla gelir. sarjorlu yeni yapıyorlar herkez bildiği işi yapıcak. hafif olsun diye aliminyum yapıyorlar.bu kırılmada kullanıcı hatası var sanırım. silah sökülmeye calışılmış. sökmemandalı tam yerine gelmeden zorlanma sonucu kırılmış gibi gözüküyor.

Şarjörlüyü yeni yapıyorlar derken??? SW ilk yarı otomatik tabancasını geçen ay yapmadı.

Her silahta olduğu gibi SW silahlar hiç hata yapmıycak diye bir şey yok sonuçta kul yapısı !!!
 
Alıntı

#5
Senin silah tamir bakım yetki belgeni de derhal iptal etmek lazım ama, memlekette böyle bir denetim mekanizması ve bunu işletebilecek kapasitede adam yok maalesef...Angry
 
Alıntı
2 üye teşekkür etti:
Antiterör, drmehmet
#6
Kaynat, boyat kaptir baskasina. Adam buna hayatini emanet edecek. Ustayim diye gecinen bazi sivri akillilar, tamir ettim diye kaynak yapacak ardindan boyuyarak tamirat yapip bir masuma kakacak.
Sonra gerektiginde silah calismayacak.
Once kisilerin kafa yapilarini degistirmek lazim....
 
Alıntı

#7
Üstadım, bu kırımın nedenini sizden merakla beklerken verilen cevaplar karşısında gerçekten şoke oldum. Bu nasıl bir silahseverlerlik, nasıl bir zihniyet anlamadım gitti. Neyse, merakla bekleyişim devam ediyor üstadım.

Saygılar.
 
Alıntı

#8
S&W şarjörlü silahı büyük ihtimalle daha sen dünyada yokken yapıyordu...
S&W Model 39, 1949 çalışılmaya başlanıp, 50' lerin ilk yarısında satışa çıkan bir S&W modeli...
Ve S&W Model 39' dan bu yana şarjör yuvası haricinde temel gövde tasarımını hemen hemen hiç değiştirmedi...
Ki, dahası sen daha balığa kalkana kadar S&W artık bu modellerin üretimini durdurdu...




S&W yarı otomatiklerinin namlu kilit yatağı CZ 75, BHP, SIG Sauer veya Glock gibi tabancalardan farklıdır...Silah ateşlenip, geri tepme meydana geldiğinde, namlunun üst kısmındaki kilit dişlerinin sürgüdeki yataklarından ayrılması gerekir...BHP' de bu işi gövde içerisindeki kama, CZ 75' de aynı zamanda sürgü sabitleme işini de yapan sürgü durdurma manivelasının şaftı, SIG Sauer ve Glock' da bu işi gövde içerisine yerleştirilmiş ayrı bir kilit bloğu yapar...S&W ' da ise, namlu gövde içerisine açılmış yataklarda çalışır...Bu yataklar namlu üzerindeki kancaları yakalayarak, namlu kilitlerini açar, namlu üst kilit dişlerini sürgüden kurtarır...Tepmenin namlu kilitleri açıldıktan sonraki safhasında namlu bu yataklara yüklenir...CZ 75 ' de sadece sürgü durdurma / kilitleme manivelasını değiştirirsniz, BHP' de kamayı çakarak çıkarır, yerine yenisini çakarsınız, SIG Sauer veya Glock ' da sadece kilit bloğunu değiştirirsiniz...S&W ' da ise tüm gövdeyi değiştirmeniz gerekir...

Forumda S&W başlıklarında defalarca alüminyum gövdeli S&W modellerinin, gerek malzeme, gerek tasarım olarak + P kıvamındaki MKEK fişekleri için uygun olmadığını açıkladık...İşte nedeni budur...
Aynı modelin çelik versiyonu olan 5906'da benzer bir kırımı ne gördüm, ne de duydum...

Kırımın sol yanda olmasının nedeni, sökme / takma / sürgü sabitleme / sürgü durdurma manivelası için bu alanda yapılan işlemdir. Bu yatak ve aralık açılırken mecburen malzeme incelir, dayanımı azalır...Dolayısı ile sağ taraf sağlam kalırken, sol taraf kırıma uğrar ki, bu kırım için telefonla arandığımda tahmin edip, ilk sorduğum yer de burası oldu...Fotoğraflar gelince de tahminimiz kesinleşti...Buraya kaynakla tadilat yaptığınızda, daha ilk atışta malzeme elinizde kalır...Artık tek yapılacak şey gövde değişimi için silah sahibine hukuki işlemlerde ve uluslararası yazışmalarda yardımcı olup, yol göstermek, mümkünse çelik bir gövde tedarik etmesini sağlamak...



Kıssadan hisse;

Fırsat buldukça atış atış yapmayı seven birisi iseniz, alüminyum alaşım gövdeli yarı otomatik şarjörlü S&W ' lardan uzak durun...

Başınıza bir arıza, kaza, kırım gelirse kendisine usta denilen herkese güvenmeyin...



Saygılar.
 
Alıntı
2 üye teşekkür etti:
Antiterör, drmehmet
#9
Sn. lupus öncelikle geçmiş olsun.
Sizde inşallah bir sıkıntı yoktur.Sıkmayın canınızı Allah muhafaza silah kullanım esnasında kırıma uğradıysa size bir zarar verebilirdi.
Yapabileceğimiz bir yardım var ise elimden geleni yaparım.
Saygılarımla.
 
Alıntı

#10
Sn.Lazoli,

Çok şükür ki silah benim değil, sevdiğim bir ağabeyimin arkadaşının...Gerekli prosedürü tamamlamayı müteakiben inşallah paslanmaz çelik bir gövde tedarik edebiliriz de içimiz rahat eder...O zaman silah olur bir 5906...Hem de '' Two - Tone...Smile

Saygılar
 
Alıntı
2 üye teşekkür etti:
Antiterör, drmehmet
  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi