Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol





Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afet Savaş Gibi Durumlarda Hayatta Kalma Eğitimi
#41
11 yaşıma kadar Bulgaristan'da kaldım .Bulunduğumuz şehirde sığınaklar vardı,içlerine girmişliğim var,uzun uzun tüneller şeklinde idi,tabi çocuk olduğum için herşey gözüme büyük geliyordu.Okulumuzda savaş gibi durumlar için bu sığınaklara girme eğitimi verilirdi.
İkinci dünya savaşından kalma orman içi sığınaklara dahi,sınıfça turlarla gitmişliğimiz var.Komünist rejim bizi silah müzelerine kadar götürür (her öğrenciye beğendiği silahı müze görevlisi not eder bu silah senin diye not alır,bizde sevinirdik) savaş psikolojisini  küçük yaşlarda aşılardı .
 
Alıntı
6 üye teşekkür etti:
axoy68, acillues2, ErhanG, Tigereye, tekoglu, wubıh
#42
Sayın forumdaşlarım, daha önce bu forumda "Çanta ve Muhteviyatı" konusu altında paylaştığım hayatta kalma çantasına ilave olarak aracımı da bir kaçış/hayatta kalma aracına (Bug Out Vehicle-BOV) dönüştürmeye başladım. Bu konuda yaptığım araştırmalar sonucunda bir BOV için gereken donanımlar aşağıda sunulmuştur.
1. AWD ya da 4x4 olmalı (Benim aracım Subaru Impreza olduğu için bu platformu kullanıyorum)
2. Artırılmış bagaj kapasitesi olmalı (tavan sepeti/port bagaj) (Ara atkıları taktırdım, önümüzdeki hafta tavan sepetini taktıracağım)
3. Normal araçlardan yüksek olmalı (Aracımı aşırı masrafa kaçmadan ve süspansiyon ayarlarını bozmadan get ile 4 cm yükseltiyorum. Get siparişini verdim.)
4. Tercihen daha dişli olan All Terrain (A/T) lastikleri olmalı (Benim lastikleri aynı jant çapına sahip bir boy büyük A/T lastikler ile değiştireceğim. Bu bana ilave 1.5 cm yükseltme sağlayacak)
5. İlave aydınlatma (tampon ya da tavan üzerine led sis farı vs.) (tavan sepetini taktırırken aldığım led barı da sepetin üzerine taktıracağım)
6. İlave yakıt için bidon olmalı (2x5 lt benzin bidonu aldım)
7. Lastik tamir kiti ve kompresör olmalı (aldım)
8. Mümkünse vinç olmalı (En pahalı donanım bu. Aracınızın ağırlığına göre uygun vinci bulup taktırmanız gerekiyor. Zor ve meşakkatli bir süreç. Proje ve ruhsata işleme gerektirdiği için bu konuyu en sona bıraktım.)
9. Şnorkel olursa iyi olur ama şart değil.
Yurt dışı sitelerde BOV için gereken şeyler ile BOB (Bug Out Bag) içeriğinde kesişmeler (su bidonu, katlanır kürek, balta vs) var. Bunları inceleyip mükerrerliklerden kaçınmakta fayda var. Tüm bunlarla uğraşmak istemiyorsanız ve paranız varsa yukarıda belirttiğim donanıma sahip 2. el tam donanımlı bir off-road araç da alabilirsiniz.
 
Alıntı
8 üye teşekkür etti:
red, ErhanG, Sabri, Bariss, blacksea, PersonalDefence, tekoglu, erydn
#43
(03-03-2022, 09:21 AM)axoy68 demiş ki: 1. AWD ya da 4x4 olmalı (Benim aracım Subaru Impreza olduğu için bu platformu kullanıyorum)

Enteresan şekilde artık SUV denen araçlar amacının dışında AVM jipi olarak 4x2 olarak üretiliyorlar. İyi birşey değil ama öyle. 10-15 sene öncesinde böyle değildi. Artık üreticinin de tüketicinin de tercihi bu yönde olsa gerek.


axoy68 demiş ki: demiş ki:3. Normal araçlardan yüksek olmalı (Aracımı aşırı masrafa kaçmadan ve süspansiyon ayarlarını bozmadan get ile 4 cm yükseltiyorum. Get siparişini verdim.)

Amaca uygun. BOV projenizde bir kere bile bir yerden kurtarsa, görevini yerine getirmiş olur. 
Ancak normal kullanım (doğada) için ben buna sıcak bakmıyorum. Getsizin kaldığı yerin 50 mt ilerisinde getli araçta kalıyor, çoğu zaman. 
 
axoy68 demiş ki: demiş ki:8. Mümkünse vinç olmalı (En pahalı donanım bu. Aracınızın ağırlığına göre uygun vinci bulup taktırmanız gerekiyor. Zor ve meşakkatli bir süreç. Proje ve ruhsata işleme gerektirdiği için bu konuyu en sona bıraktım.)

Fiyat, uğraşması, tam lazım olduğunda bozulabilmesi, aracın kesilip biçilmesi vs gibi handikapları yanında belki alternatif olarak 2-3 tonluk bir ceraskal, spanzet sapan vb bulundurma seçeneği düşünülebilir. Vincin yerini tutmaz, o ayrı.

Elinize sağlık. Yazınız ufuk açıcı. 3-8-9 hariç olmak üzere ben de bir yerlerden başlasam iyi olacak.


 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
axoy68, Sabri, waltherslv
#44
Son gelişen olaylar, nükleer saldırı olasılığını gündemde tutuyor. Nükleer saldırıda ilk yapılacaklar konusunda güzel bir video:






Saygılar
 
Alıntı
5 üye teşekkür etti:
nsyuksel, axoy68, al-me, karanlık ay, whistle
#45
(04-03-2022, 02:40 PM)blacksea demiş ki:
(03-03-2022, 09:21 AM)axoy68 demiş ki: 1. AWD ya da 4x4 olmalı (Benim aracım Subaru Impreza olduğu için bu platformu kullanıyorum)

Enteresan şekilde artık SUV denen araçlar amacının dışında AVM jipi olarak 4x2 olarak üretiliyorlar. İyi birşey değil ama öyle. 10-15 sene öncesinde böyle değildi. Artık üreticinin de tüketicinin de tercihi bu yönde olsa gerek.


axoy68 demiş ki: demiş ki:3. Normal araçlardan yüksek olmalı (Aracımı aşırı masrafa kaçmadan ve süspansiyon ayarlarını bozmadan get ile 4 cm yükseltiyorum. Get siparişini verdim.)

Amaca uygun. BOV projenizde bir kere bile bir yerden kurtarsa, görevini yerine getirmiş olur. 
Ancak normal kullanım (doğada) için ben buna sıcak bakmıyorum. Getsizin kaldığı yerin 50 mt ilerisinde getli araçta kalıyor, çoğu zaman. 
 
axoy68 demiş ki: demiş ki:8. Mümkünse vinç olmalı (En pahalı donanım bu. Aracınızın ağırlığına göre uygun vinci bulup taktırmanız gerekiyor. Zor ve meşakkatli bir süreç. Proje ve ruhsata işleme gerektirdiği için bu konuyu en sona bıraktım.)

Fiyat, uğraşması, tam lazım olduğunda bozulabilmesi, aracın kesilip biçilmesi vs gibi handikapları yanında belki alternatif olarak 2-3 tonluk bir ceraskal, spanzet sapan vb bulundurma seçeneği düşünülebilir. Vincin yerini tutmaz, o ayrı.

Elinize sağlık. Yazınız ufuk açıcı. 3-8-9 hariç olmak üzere ben de bir yerlerden başlasam iyi olacak.



Sn. Blacksea, vinç konusunu 3500 lb portatif vinç ile çözdüm. Tek başına arabamı çekecek güçte ancak çamura saplanma gibi durumlarda daha çok güç gerekeceği için off-road makara da aldım. Linki aşağıdadır

https://www.lastikdeposu.com.tr/janlas-3...i-pmu11605
 
Alıntı
1 üye teşekkür etti:
blacksea
  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi