Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol




Konuyu Değerlendir
  • 3 Oy - 3.67 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GLOCK. Kullanıcı için ipuçları.
#1
Forumdaki bilgi denizinde, bilhassa da Glock marka tabancalar ile ilgili çok güzel bilgiler ve ipuçları var. Ancak, konular ve aradaki önemli bilgiler çok dağınık ve bazıları yıllar öncesinde kalmış konular içinde. Daha önce okuyup geçtiğim konuları tekrardan dikkatlice inceleyip, yeni Glock sahibi olan kullanıcıların her an ulaşabilecekleri, toplu bir bilgilendirme başlığının faydalı olabileceğini düşündüm. Şayet uygun görülürse, yeni yapılacak katkıları veya eskilerden benim gözümden kaçanları da buraya eklersek, TTC-Pedia uygulaması gibi ama sadece Glock'a özel bir başlığımız olur. Böylece her yeni Glock alan kullanıcı önemli teknik bilgilere hızla erişebilir.

Saygılar.


Sn lupus:
Tüm Glocker'ları uyarmak istediğim bir ayrıntıyı da sizlerle paylaşmak istiyorum; Sahra sökümü yapılmış Glock larda normalde tetik istirahat pozisyonundadır. Ancak eğer her hangi bir nedenle, örneğin tetik veya tetik kolu etrafını temizlemek için sahra sökümü yapılmış bir Glock un tetik kolunu ileriye atış pozisyonuna iterseniz ve tekrar tetiği istirahat pozisyonuna getirirken, tetiğin ortasındaki emniyet manevelasının daha sert bir şekilde yerinde oturduğunu fark edeceksiniz. Bunun nedeni tetik kolunun iğne kaması ile tam olarak ileriye itilmemiş olması ve tetik yayının baskısı altında olmasıdır. Silah normalde monte iken kurulduğunda, tetik kolu bir miktar daha ileride durur ve emniyet manevelası yatağında daha rahat olarak oturur ve tetik çekilirken rahatlıkla yatağında kayar.

Bu ayrıntının bize tercümesi ise şudur, demonte haldeyken atış pozisyonuna getirilen tetikteki emniyet manevelası yerinde çok sert ve daha sıkı oturduğundan, mükerrer defalar dikkatsizce ve sertçe manüpüle edilirse, manevela kenarları veya bu manevelanın gövdede oturduğu yerin kenarları hasar görebilir ve tetik emniyetinizin güvenilirliğini azaltabilir.

Bu nedenle demonte haldeki gövdedeki, ileride atış pozisyonundaki bir tetik kolunu manüpüle ederken ya bir parmağınızla tetiği biraz daha ileri iterek veya tetik kolunu iğne kilidi açma mahmuzundan ileri iterek tetik emniyet manelevasını rahatlatarak manüpüle edin.


Sn lupus:
Sürgü ve silah zamansız ateşlenme riskinden kurtulur kurtulmaz, sürgü içerisindeki tümsek sonlanmakta, connector üzerindeki gerim kalkmakta, connector ve tetik kolu ideal tetik kurulma pozisyonuna gelmektedir. Bu sayede sürgü geride kilitli kaldığında da connector ekstra bir yük altında kalmamaktadır.
Bu nedenle Glock unuzu söktüğünüzde, connector pozisyonunu kontrol ediniz, bazen sürgüyü sökerken geriye doğru çok fazla manüpüle ettiğinizde, connector tetik kolunun arkasında sıkışık ve baskı altında kalabilmektedir, tetik kolunu hafifçe ileri itmek connector ve tetik kolunu tekrar ideal pozisyonlarına getirecektir.
Tetik kolunu, iğne kilidi açma mahmuzundan tutarak hafifçe ileriye iterseniz, connector ve gövde arasından kurtulur, kendisi de başlı başına yaprak bir yay olan connector de tekrar istirahat haline geri döner.
Bu parçanın ideal esneklik ve gerginlikte olması Glock un çalışma sıhhati açısından hayati öneme haizdir. Bu nedenle de bu parçayı lüzumsuz yük ve gerim altında tutmamakta fayda vardır. Glock larını birinci basamak savunma silahı olarak kullanan arkadaşlara orijinal fabrika parçası dışında connector kullanmalarını da kesinlikle önermem.

(Not: Yukarıdaki connector hususunun devamı)
Sahra sökümünden sonra sürgü grubunu tekrar gövdeye takarken, eğer sürgü kilitleme mandalından küçük bir ''çıt'' sesi gelene kadar sürgü grubunu itip, öylece bırakırsanız gerek yok. Çünkü bu kadar manüpülasyon tetik grubunu etkilemez.

Ancak aynı sökme işlemindeki gibi, sürgü biraz fazlaca geriye alınıp, iğne ve tetik kurulmadan tekrar ileri salınırsa, tetik kolu connector ü tekrar baskı altına alarak sıkıştırabilir. Bu nedenle ya sürgü kibarca yerine oturtulmalı, ya da iğne ve tetik kuruluna kadar tam şarj edilip, müteakiben de tetik düşürülerek tüm sistem istirahat haline getirilmelidir.


Sn lupus:
+ P kıvamındaki MKEK mühimmatı ile Glock icra yayı 3000 atıma kadar kıvamını rahatlıkla koruyabilmektedir, tecrübe ile sabittir. 3000 atımdan sonra yayın kıvamını ara ara kontrol ederek, değişim zamanına karar verebilirsiniz. Ama en güzeli MKEK mühimmatı ile 3000 atımda bir yayı değiştirmektir. 9x19 mm G19, .40 SW G23, .357 SIG G32 de aynı icra yayları kullanıldığı için, G19 için ekstra güçlü bir yay gerektiğini düşünmüyorum.

Temizlenmiş, boşaltılmış ve güvenliği alınmış Glock u yukarıya doğru çevirerek sürgüyü yavaşça geriye doğru çekin, tetik parmağınızı da tetiğe dayayarak, sürgüyü yavaşça ileriye bırakın. Tetik kolunun iğne kurma kamasını yakaladığını hissettikten sonra, sürgüyü yavaşça, hiç serbest bırakmadan ileriye doğru ilerletin. Namlu kilitlerinin teması hissedildikten sonra sürgüyü serbest bırakın. Eğer sürgü kendiliğinden tamamen ileriye gidip, namlu kilitlerini kilitliyorsa, yayınız hala yeterli sertlikte demektir.

Bir diğer metod da, özellikle sıkı kılıflara girerken sürgünün gövdeden geride kalmadığını kontrol etmektir, sürgü geride kalmaya başladı ise, yayın değişme zamanı gelmiştir. Son olarak da, kurulu bir Glock un tetiğini çekerken, iğne yayının icra yayını zorlayarak, sürgünün tetikle birlikte geriye doğru hareket eğiliminde olduğunu görürseniz, icra yayınızın değişme zamanı gelmiş demektir.


Sn lupus:
Gördüğünüz gibi Glock iğnesinde, sadece iğneyi ileri iten bir yay vardır.
Yani etkin tek güç, vurucu baskıyı yapan parçanın gerisindeki yay kuvvetidir. İğneyi istirahat halindeki pozisyonuna geri itecek, iğne darbesinin, patlatıcı vuruşdan sonra dengelenmesini ve tamponlanmasını sağlayacak, ikinci bir yay yoktur.

Diğer bir hatada, Glock ların otomatik iğne kilitlerinin silahın tırnağı ile beraber iç içe çalışması, aynı zamanda ikinci bir yardımcı yay olmaması nedeni ile, iğnenin ancak kızak geriye manüpüle edilerek istirahat haline geri döndürülebilmesidir.

Glock u olan arkadaşlar bunu test edebilirler.
Kuru tetik düşürdükten sonra, tırnak tarafından kızağa bakarak silahın kızağını manüpüle etsinler. Bu esnada tırnakta '' tık '' diye bir ses ve küçük bir hareket görecekler, işte bu esnada otomatik iğne kilidi istirahat halindeki pozisyonuna geri dönüp, iğnenin de vurucu kısmı, kızaktaki temas yüzeyinden ayrılmaktadır.

Saydığımız tüm bu faktörler ve iğne ucunun geometrisi, Glock iğnesinin kızaktaki çıkış deliğine daha sert, daha geniş bir alanda, daha uzun süre temas etmesine neden olmaktadır.

Gaston Glock'u zamanında dizaynda iyileştirmelere ikna edemeyen Wilhelm Bubbits, Steyr da M9u dizayn ederken, otomatik iğne kilidini iptal ederek (Steyr i olan arkadaşlar dikkatle baktıklarında silahlarında otomatik iğne kilidi olmadığını göreceklerdir), bu sorunun bir kısmını gidermiştir.

Walther'e giden Horst Wesp ise, AS tetik sistemini geliştirirken, P99 iğnesinin önüne ayrı bir yay eklemiştir. P99' u olan arkadaşlar silahlarının iğnesini sökerlerse, ana güç yayı dışında, gerimi daha düşük olan, daha ince ve az sarmallı bir yay göreceklerdir.

Yani anlayacağınız Glock dan bile temizlenmesi gereken bazı ince kusurlar vardır. Tabii halihazırda bu kusurların neden olduğu problemler göze görünmeyecek düzeyde olduğundan, Gaston Abimiz buna ARGE parası harcamayı düşünmemektedir.

Tabii bunlar benim kişisel tesbit ve görüşüm olup, herhengi bir resmi yada yurt dışı kaynaktan teyid edilebilecek bilgiler değildir. Bu nedenle değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.


Sn lupus:
Arkadaşlar, Glock larında zayıf iğne vuruşu sonucu fişek kapsülü ateşleyememe ve bunun sonucunda da fişek patlatma sorunu yaşayanların ilk kontrol etmeleri gereken yerlerden birisi, otomatik iğne kilitleme parçasıdır. Yurt dışında bu parçada ve bunun iğne ile temas ettiği alanlarda meydana gelen bozulmaların, iğnenin yeterli güçle kapsüle temas etmesini engelleyebildiği konusunda, az da olsa geri bildirimler mevcuttur.


Sn lupus:
Kabza açısı ve düşük atış aksı, fişek besleme rampasının özelliklerinden dolayı Glock modelelri atış esnasında kavrama zaafiyeti nedeni ile meydana gelen mekanik tutukluk problemlerine daha yatkın silahlardır. Sürgü elle manüpüle edilirken, özellikle de kibar kibar manüpüle edilirken, aslında bir çeşit kavrama zaafiyetine neden olunmaktadır. Glock sürgüsünün bir fişeği şarjöründen sıhhatli bir şekilde sıyırıp, besleyebilmesi için, icra yayının gerektiği gibi desteklenip, gerektiği gibi sıkıştırılarak, yüklenen enerji ile kendi halinde çalışmasına fırsat olmalıdır.


Sn lupus:
Glock tetik yayı gerçekten de bilinen klasik tetik yaylarının aksine tetiği ileri atış pozisyonuna taşımaz. Temel görevi sürgü ileri giderken, tetik kolu üzerindeki kurma tablasını (sear), iğne üzerindeki aşağıya uzanan kurma kamasını yakalayabilecek şekilde yukarıya çekmektir. Bu esnada, sürgü geri hareketi esnasında pozisyonu değişen ve kendisini aşağıya doğru yönlendirme eğiliminde olan connector yatağı ile de ilişkisi kalmayan tetik kolu, tetik yayı tarafından rahatlıkla yukarıya çekilir ve kurma tablası iğneyi yakalar. Yani özetlemek gerekirse Glock tetik yayı daha çok mekanik irtibatı kesilmek için aşağıya itilen tetik kolunu yerine getiren yaylar gibi çalışır. İğne yakalandıktan sonra tetik, iğne yayının ileri itmesi ile atış konumuna doğru ileri itilir, bu esnada tetik kolunun arka kenarı connector ün üzerinden kayar ve tekrar connector içerisindeki yatağa geri yerleşir, bu esnada kendisi de bir yay olan connector den gelen '' çıt '' sesi, tetiğin artık atışa hazır pozisyonda olduğunu gösterir.

Glock connector ü üzerinde yer alan ve tetik kolunu arka ucunu aşağıya yönlendiren yatağın açısı değiştirilerek, tetik çekme ağırlığı değiştirilebilmektedir. Bu tadilat sonucunda connector ün üst kenar ucu biraz daha ileriye yerleşmekte, tetik kurulurken yukarıda değindiğim gibi bu kenarın üzerinden kayarken, connector yatağına girişi bir miktar gecikmekte, bu nedenle de tetik kurulma zaman ve mesafesi (trigger reset) ehemniyetsiz bir miktar da olsa uzamaktadır.


Sn lupus:
Bu tür yayların (Not: Tetik yayı, slide stop yayı vb.) kırım nedenlerinden birisi maruz kaldıkları yük ve zor şartlardır. Bir diğeri de, özellikle de sürgü yakalama manevelası yayında, yoğun atışla üzerlerinde biriken kurumun belirli periyodlarla temizlenmemesidir. Glock yayları bu konuda en iyi performans gösteren yaylar arasında olsa da, özellikle ısıya maruz kalan alanlarda çalışan bu tür yayların rahat ısınıp soğuyabilmesi için hiç değilse arada sırada üzerlerindeki kurum ve tortunun temizlenmesi gerekir. Bunların haricinde yanlış montaj ve kullanım da kırıma neden olabilmektedir.

Glock tetik yayı genelde alt kıvrım halkasından kırıma uğramaktadır. Bunun nedeni tetik kolundaki deliğe yerleşme şekli ve tetik kolundaki deliğin kenarının genellikle yayın aynı noktasına tek bir yerden baskı yapması ve bütün yükün bu noktaya binmesidir. Tetik yayı çok yüksek atım adedlerine ve oldukça hor kullanıma mukavemet gösteregelse de, Glock Gen4 tetik kollarında bu yayın yerleştiği alanda ek bir kavis yaparak yayın alt kıvrım boğumuna binen yükü, tek bir noktadan tüm kıvrımın üzerine dağıtmıştır. Bu şekilde sıklıkla bu alanda görülen tetik yayı kırımları çok çok daha yüksek atım adedlerinde bile görülmemeye başlamıştır.


Sn İlksurfer:
Atislar konusunda Sn. Lupus'un tetik ezme ve glock atislari konusundaki yazilarini bir kez daha okuyup uygulamaya calismanizi tavsiye ederim. Glock tetigi cok degisikdir. On boslugu aldiktan sonra tetige agirligi yavas yavas verceksiniz ve surpriz patlama bekleyeceksiniz. Tetige birden asilirsaniz otomatik olarak insanin eli tepmeye karsiligi once veriyor ve atislar saga sola gidiyor. Acele etmeden yavas yavas tetigi cekin. Patladiktan sonra nisangahlari hedefde tutun (follow thru). Tetigi dip pozisyonunda tutun. Birakmayin. Ondan sonra yavas yavas tetigi birakin ve tetik klick yapar yapmaz durun ve yeniden ters istikamette tetige agirlik vermeye baslayin. Tetigi sonuna kadar salmayin. Butun bu islemler sirasinda nisangahlari hedefde tutun. Isin iyi yani bu bahsettigim yontemi evde kuru tetik calismasi yaparak deneyebilirsiniz. Zamanla bu hareketi hizli yaparak atislarinizi hizlandirirsaniz hedefde kalma sansiniz da artar...


Sn İlksurfer:
Tavsiyem nisangahlari gece gorulebilir bir model ile degistirmeniz, nightsite, ve guzel bir kilif. Kilif daha oncelikli oldugu icin once onu tavsiye edeyim. Comp-tac.com sitesinden online siparis edebilirsiniz. Kydex infidel modeli.
http://www.comp-tac.com/catalog/product_...13586f57db
Çok ince ve silahin bir parcasi gibi insa ediliyor. Ayrica cok hizli bir kilif. Bir de klipsinden dolayi bir yerde cikarmak zorunda oldugunuzda kilif ile birlikte cok kolay takip cikarabiliyorsunuz. Tetik kismi kapali oldugu icin cok da emniyetli.

Bir de uygun bir weapon light, glock, surefire, insight technologies herhangi biri olabilir.

Nitesight olarak da TruGlo tavsiye ederim.


Sn musketeer:
Yaglama konusuna gelince tam olarak 6 damla yag kullanilmalidir. Ne fazlasi ne eksigi. Uretici firma tarafindan tavsiye edileni budur. Oncelikle slide i elimize aliriz ve uc kismi asagi gosterecek sekilde tutariz. Ust kapagi yaglama ve temizleme islemleri bu sekilde yapilmalidir zira atesleme deligine toz veya temizleme sivisi/yag kacmasini istemeyiz. Kapagi iki bolum olarak dusunun. Atesleme mekanizmasinin oldugu bolum ve namlunun oldugu bolum. Atesleme mekanizmasi olabildigine kuru olmalidir. Temizligimiz bittiginde buraya sicramis yag ya da farkli sivilar varsa bunlar mutlaka temizlenmelidir.

Yaglama islemi ise su sekilde yapilir. Tum glock larin yaglama prensibi 3+2+1 seklindedir. Kapak ucu asagi gosterecek sekilde bir duz yuzeye konur. Sol ve sag taraflarda ince yollar vardir, bu yollara govdenin ustundeki raylar denk gelir ve kapak ileri geri oynar. Burasi silahin en hareketli bolumlerindendir. Kapak bu sekildeyken (ucu asagi dogru) sag ve sol kanalciklara birer damla yag damlatilarak en asagi kadar inmeleri saglanir. Eger damla en asagi kadar inmezse ona yardimci olabilir, ince uclu bir cisimle asagi dogru itebiliriz. Bu sekilde iki kanalcik da iyice yaglanmis olur.

Daha sonra kapagin ic bolumunde namlunun oturdugu bolumun ortasina bir damla yag damlatilir. Bunu parmak ucumuzla o bolgeye iyice dagitiriz. Kapak'in yaglanmasi bu kadardir. Bu formulumuzdeki 3 dur. Simdi kapagi bir kenara koyalim. Namluya gecelim.

Bir damla namlunun dis silindirine damlatilir. Bu damla yine parmak ucuyla iyice dagitilir. Bir damla da namlunun yayin denk geldigi cikintilarinin arasina damlatilir. Bu yag fazla gelebilir, bunu iyice yaydiktan sonra artani namlunun mermi yataginin dis cevresine kalinti birakmadan yayabiliriz. Aslinda namlunun yaglanmasi bu kadardir. Bu da formuldeki 2 ye tekabul eder ama istenirse namlunun ici de (abartmadan) yaglanabilir. O da su sekilde yapilir:

Bir damla yag temiz patch beze damlatilir ve bu bez harbi vasitasiyla namlunun icinden gecirilir. Eger namlunun icinde yag fazlasi olusursa yine harbiye temiz patch bez takarak bunun fazlasini alabiliriz. Namlunun yaglamasi da biter. Namlumuzu da dik bir sekilde bir yere koyalim.

Son olarak govdemizi yaglayacagiz. Bu da formuldeki 1'dir. Kapaktaki kanalciklari boydan boya yagladigimiz icin bu bolgedeki raylari yaglamaya gerek yoktur. Her zaman icin asiri yaglamadan kacinmaliyiz. Sadece bir damla tetik mekanizmasinnda silahn arkasini kendimize dogru tuttugumuzda en sagda kalan hareketli iki parcanin biribirine temas ettigi yuzeye bir damla damlatacagiz. Govdenin yaglanmasi da bu kadardir.



Sn musketeer
Glock'ta bilindigi uzere govdenin ustundeki pinler belli bir siraya ve belli bir yonde takilmalidir. Tum pinler soldan saga dogru sokulmeli, sagdan sola dogru da yerine takilmalidir. Sira da su sekilde olmalidir:
1) Yukaridaki raylarin ustundeki metal parcayi tutan kucuk metal pin.
2) Kabzedeki tetik grubunu tutan kucuk plastik pin.
3) Slide stop'un icinden gecen buyuk metal pin.
Buyuk metal pin takilirken yerine girmezse, zorlamadan slide stop u ileri geri oynatarak yerine oturtulmalidir.


Sn Konuk:
Bütün makina konstrüksiyonlarında ne kadar az parça varsa o kadar az sorun var demektir. Glock, bu vakıayı biraz abartarak tetik kolu yayını da çekmeye çalışır bir yapıda tasarlamış ve tatbik etmiştir ancak, zaman içinde ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkan yay kırılmalarında, tabanca tetik sisteminin basit yapısı biraz el melekesiyle bu arızanın da üstesinden gelmeye yetmektedir. Nitekim, tetik üzerindeki basıncı hiç bırakmadan sürgünün hareketini bitirmesine izin verildiği takdirde kırık tetik yayı, Glock'larda bir mahzur değildir. Bilindiği gibi çekmeye çalışan yaylar ait oldukları parçalara, yayın ilk ve son spirlerinden monte edilirler ve sürekli çekme fiili neticesi bu monte yerlerinden kırılıp çıkmaları kaçınılmazdır. Hafif silah tasarımında çekmeye çalışan yay, vide kullanımı kadar tasarımcının ayıbını gösterir.


Sn lastmohikan (alıntı: strongarm):
Glock ters bir tabancadır...Zira,

Ortaya çıkışına kadar bilinen, yüksek imalat sayılı el silahlarının aksine, tetiği, devamlı çekmeğe çalışır. Başka bir ifadeyle, Glock, her zaman tetiği düşürmeye teşne bir silahtır, gücü yetse, kendi kendine dahi ateş edebilir. Ancak, Herr Glock, bunun, yalnızca kullanıcının iradesiyle gerçekleşmesi için her tedbiri almıştır. Yapımından bu yana geçen
neredeyse otuz yıl, bunda hayli başarılı olduğunun kanıtıdır.

Glock'un çalışabilmesi için, ateşleme iğnesi yayının(Anayay), tetik yayından daha güçlü olması lazımdır. Zira, sükunet halinde tamamen en geride, çekilmiş durumdaki tetik ve ona bağlı tetik kolu ve onun üzerindeki integral ateşleme iğnesini kurulu tutan takılma dişi(Sear), kendini devamlı bu durumda kalmağa zorlayan tetik yayının, ancak kendinden
daha güçlü ateşleme iğnesi yayının icbarına mağlup olarak ileri hareketiyle yarım kurulu hale ulaşabilir. Başka tabancaların aksine, kuvvetlendirilen tetik yayı, tetik çekme gücünü, artırmaz, aksine hafifletir, hatta sıfıra dahi müncer edebilir. Bu özelliğiyle Glock tetik ağırlıkları bilinen metodlardan çok farklı uygulamalarla ayarlanabilir. Silahın
ateşleme iğnesi kurulu durumu göstergesi, tetiğinin en ileri durumudur ve çok uzaktan dahi farkedilebilen ayrıcalıklı bir özelliktir. Tetiğin en geri durumu da ateşleme iğnesinin kurulu olmadığını gösterir.

Bir tabanca, düşme, elde tutulurken üzerine bir darbe alma, taşıma halindeyken çarpma, ve sair nedenlerle, kazara ateşleme vererek sahibi veya başkalarına zarar verebilir. Bu tür darbe vakıalarında, en etkin unsur, tabancayı kurulu durumda tutan takılma dişi(Sear)'ın ağırlığıdır. Bu aksam ne kadar ağır olursa, aldığı darbe sonunda ataletiyle vereceği hareket o kadar güçlü ve büyük olacaktır. Enerjisi, takılma dişi(Sear)nden darbe elemanını kurtaracak kadar yüksek olan hallerde, hernekadar, tetik de bu etkenden nasibini almamış ve ateşleme elemanını kapsüle ulaşamadan tutacak otomatik emniyetler devreye girmiş olsa bile, silah, kurulu durumunu kaybettiği için, sahibine, gerektiğinde bir cana malolacak yeniden kurma zamanını yitirtmiş olacaktır. Elde tutma dışında etkili olan kavrama(Kabza) emniyetlerinin de bu durumda müsbet bir koruması olamıyacaktır.

Glock takılma dişi(Sear), tetik kolu üzerinde integral bir parçadır ve tetik kolu, bir pimle tetiğe bağlı durumdadır. Bu kombinasyonun ağırlığı, neredeyse, bilinen tüm tabancaların, müstakil bir ünite olan küçük kütleli takılma dişlerinin hepsinden daha fazladır. Dolayısıyla, Glock'lar, darbe etkisine, tüm tabancalardan daha hassastırlar. Böyleyken, bu
silahın, namlu dolu durumda, tetiğe doğrudan vaki müdahaleler dışında, hiç kazara ateşleme vermemesini sağlayacak düzen, gerçekten takdire şayan olsa gerektir. Herr Glock, bunun için şu yolu izlemiştir;

- Öncelikle, tabancada, darbe etkisini en aza indirmek için, mümkün olan her parçayı uygun kalite plastikten imal ederek silahın ağırlığını düşürmüştür. Tetik ünitesini teşkil eden aksam içinde, çelik olanlar sadece tetik kolu ve tetik yayıdır. Kalan, tetik, tetik emniyeti ve yayı, plastikten yapılmıştır.

- Takılma dişi, integral olarak tetik kolu üzerine alınmış, bu şekilde, bir darbe vukuunda, kendi başına ataletiyle hareket edecek aksam adedi en aza indirilmiştir.

- Ateşleme iğnesi, silah kurulu iken, serbest kalsa dahi, gücü ateşleme vermeğe kafi gelmeyecek, yarı kurulu halde tutulmuştur. Tam kurulu hale gelmesi için, yeteri uzunlukta geri doğru bir tetik hareketi gerekmektedir.

- Yarım kurulu haldeki ateşleme iğnesi, bu durumdan, tam kuruluya çok az bir mesafe kalana kadar, serbest kalma yönü, aşağı doğru hareketine izin vermeyecek şekilde her iki yandan, kılavuz kanatlar ve ortadan kendi gövdesiyle plastik bir hareket yönlendirici medyanın(Safety Ramp) üzerinde konumlandırılmıştır. Bu mania, serbest bırakma
işlemine izin vermek için, tam kurulu halde, eğimini değiştirerek gerekli açıklığı sağlamaktadır ve ejektör ve disconnectör parçalarının da üzerine monte edildiği plastik housing'in üstünde yer almaktadır.

- Tetik üzerine, yalnızca istenerek verilecek bir çekme dışında, darbeler, sürtünmelerle hareketine imkan vermeyen bir otomatik emniyet konulmuştur.

- Yarım kurulu ve emniyet rampası üzerinde güvenlikte olan takılma dişinin, bu haldeyken serbest kalmasına cevaz verebilecek tek oluşum, sürgü ve gövdenin birbirinden herhangibir şekilde ayrılmasına karşı, ateşleme iğnesi yolu üzerinde, sadece tetiğin son kademe hareketiyle yerini terkeden bir otomatik emniyet konulmuştur.

Ateşlemeyi gerçekleyecek üç eleman, tetik, takılma dişi ve ateşleme iğnesinin, söylenen şekilde otomatik güvenliklerle techizi neticesi, Glock'lar, gerçekten, sadece istenerek tetiği çekme dışında ateşleme vermeyen tabancalar haline gelmişlerdir. Silah, namluda mermiyle, rahatlıkla taşınabilmektedir.

Ancak, tetiğin devamlı çekili halini muhafaza trendi, tabancanın tetik ağırlığını çok hafifletmektedir. Normal bir Glock tetik ağırlığı, yaklaşık 2.3 Kg. civarıdır. Bu, çoğu kullanım için yeterli ise de, özellikle görev silahlarını toplu tabancadan Glock'a çeviren A.B.D. polisinin, alışık olduğu çok daha ağır çift hareketli tetik ağırlığının altındadır. New York Polis Teşkilatı'nın talebiyle, Herr Glock yeni bir tetik yayı geliştirmiştir. Bu yayın yapımındaki hareket noktaları şöyledir;

- Glock tetiği, iyi çalışabilmesi için, tetik kolunun yukarı durumunun muhafazası şarttır. Geride kalma hali, yalnızca sahra sökümü sırasında, ateşleme iğnesi önünün takılma dişi maniasından kurtulabilmesi için gereklidir ve bu, söküm sırasında, tetiği çekili tutarak sağlanabilir.

- Glock tetik çekme ağırlığı, ateşleme iğne yayı, tetik yayı dengesi kadar, tetik kolunu, serbest bırakma istikameti, aşağı doğru yönlendiren, disconnectör üst arkasındakı eğimli kılavuzla tetik kolunun sürtünmesine de bağlıdır ve tetik kolu bu kılavuza ne kadar güçlü olarak temas ederse tetik çekme ağırlığı o kadar artacaktır.

Bu düşünceden hareketle yapılan N.Y.Tetik Yayı, standart çekmeye çalışan spiral yayın yerine konan ve tetik kolunu sadece yukarı doğru iten, ejektör ve disconnectörün de monte edildiği plastik housing'e yukarıdan itilerek takılan üzeri plastik kaplı basit bir (V) yay olmuştur. Sağlanan tetik çekim ağırlığı, yaklaşık, 3.7 Kg. civarıdır.

New York Polisinin daha yüksek ağırlıklı tetik yayları talebiyle. zaman içinde, gene plastik kollar içinde, ancak spiral yay takviyesiyle eski ağırlıkta yeşil ve daha ağır turuncu ünitelerle bu yay kombinasyonu limiti 5.5 Kg. civarına kadar çıkartılmıştır.

Silahlarını atış aktivitelerinde kullanan kişilerin daha değişik tetik çekişi arayışlarına Glock Mühendisleri, zaman içinde disconnectör kılavuzunun eğimli yüzü açısını daha dikleştirerek veya normalden hafif tetik çekişi arayışları için daha yatıklaştırarak cevap vermişlerdir. Halihazır biri nötr, diğerleri artı ve eksi işaretli üç tür disconnectörün tamamı da standart ve bir üstü tetik yaylarıyla kullanılabilmekte muhtelif çekiş ağırlıkları verebilmektedir.

Akıl almaz zorluk testlerinden bugüne kadar alnının akıyla çıkabilen Glock'ların yumuşak karnı, gene tetik devresidir. Bu tabancalar, silahını kurcalamayı. çokca söküp takmayı seven kimseler için değildirler. Özellikle, orijinal parçaların temini
işinin zor olduğu yerlerde, bu tür kullanıcıların işi hayli zordur. Nitekim;

Disconnectör tabir edilen ve tetik koluna ateşleme sırasında yön veren parça, plastik bir housing üzerinde çok sıkı toleranslarle monte durumundadır. Fazladan bu housing, tabancanın plastik gövdesine, gene hayli sıkı,ve öyle olması gereken bir pimle tesbit edilmiştir. Gerek disconnectörün ve gerekse tesbit edildiği housing'in çokca sökülüp takılması bu parçaların yerlerinde çok hafif oynamasına sebep olabilmekte ve bunun faturası, tetik çekildiğinde ateşlenmeyen veya vaktinden önce ateşlenen bir tabancaya çıkmaktadır.

Öte taraftan, tetiğin kurulu olmadığı durumda, elle kurcalanmasıyla öne alınmasına mani olacak bir mekanik engel bulunmamaktadır. Bu şekilde namlu boş ve tetik ileri vaziyetteki tabanca sürgüsü geri çekildiğinde, silahın ana güvenlik unsuru, plastik emniyet rampası çelik tetik kolu tarafından zorlanarak, takılma dişi hemen altında güvenliği büyük
ölçüde azaltan kalıcı bir kertik oluşmakta, bu, atış sırasında otomatik çalışmaya, daha da vahimi, eldeki silaha vaki bir darbeyle ateşlemeye sebep olabilmektedir. Elle tetiği ileri alma uygulamasının, garanti kapsamına aykırı olduğu kullanım kitabında belirtilmekteyse de, özellikle tabancanın ülkemize ilk geldiği yıllarda verilen İngilizce el kitabını okuyamıyan ortalama kullanıcılar bu şekil arızalara çoklukla sebep olmuşlardır. Mamafih, okumaya çok yatkın bir ulus olmadığımız cihetle, aynı durum bugün de varittir. İfade edilen yanlış kullanımdan etkilenen bir diğer parça da ateşleme iğnesinin yağlama gerektirmeden ve bundan kaçınılarak çalışmasını sağlayan ateşleme iğnesi kanalı teflon
benzeri kaplamasıdır. Bu parçanın zedelenerek yırtılması, ateşlemeyi imkansız hale getirebilmektedir.

Glock tabancalar, çok yağ sevmeyen silahlardır. Ancak, özellikle disconnectör üzerindeki yön verme kılavuzu ile ona temas eden tetik kolunun arka rampası, çok hafif yağlanmalıdır. Bir güderi parça üzerine sürülü molibden sülfürlü gresle bu mahallerin bastırılarak oğulmasıyla dahi istenen kaydırıcılık sağlanabilir."
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
mafrox, hymer, drmehmet
#2
Bu konu resimlerle süslenmiş olsaydı harika olurdu Sn blacksea. Elinize sağlık.
 
Alıntı

#3
Glock tabancalarında tetik düşürmeyi müteakiben, tetik geride dururken, silahı salladığınızda bir tıkırtı sesi gelir. Tetik geride iken, tetik kolu üzerindeki iğne blok emniyetini açan kol, iğne emniyet parçasına baskı yaparak, iğneyi serbest bırakır ve silah sallandığında serbest kalan bu iğne ses yapar. Tetik düşürülmüş ve geride iken silahı salladığınızda gelen tıkırtı sesi bir kırım veya arıza belirtisi olmayıp, tamamen normaldir.
 
Alıntı
1 üye teşekkür etti:
kabasakal
#4
Glock sürgülerinin yeni nesil boyasını, ara ara silah koruma yağı emdirilmiş yağlı bir bezle silerek yağa doyurduğunuzda, zaman içerisinde küçük çiziklere karşı yüzey direnci biraz daha artmaktadır.
 
Alıntı

#5
Glock tabancanızı, tetik düşürüp, sahra sökümü yaptığınızda, namluyu sürgüden ayırdığınızda, iğne ucunun kovan dip tablasındaki iğne deliğinden çıkmış bir şekilde dışarıda durduğunu göreceksiniz. Bu durum bir arıza veya kırım göstergesi olmayıp, tamamen normaldir. Bu şekilde sürgüdeki kovan dip tablasından ucu çıkmış bir şekilde dışarıda duran iğneyi, arkasındaki kurma kamasından geri iterek yatağına geri çekebilirsiniz. Bu esnada iğne emniyetinden bir '' tık '' sesi gelecekir, bu ses de normaldir.
 
Alıntı

#6
(07-06-2013, 03:11 PM)lupus demiş ki: Glock tabancanızı, tetik düşürüp, sahra sökümü yaptığınızda, namluyu sürgüden ayırdığınızda, iğne ucunun kovan dip tablasındaki iğne deliğinden çıkmış bir şekilde dışarıda durduğunu göreceksiniz. Bu durum bir arıza veya kırım göstergesi olmayıp, tamamen normaldir. Bu şekilde sürgüdeki kovan dip tablasından ucu çıkmış bir şekilde dışarıda duran iğneyi, arkasındaki kurma kamasından geri iterek yatağına geri çekebilirsiniz. Bu esnada iğne emniyetinden bir '' tık '' sesi gelecekir, bu ses de normaldir.

Sn lupus,

Tabancayı tekrardan monte ederken (bilahare de silahı kuracak olduğumuzdan), montaj aşamasında, yukarıda bahsettiğiniz iğnenin pozisyonu hakkında bir tavsiye var mıdır? Şöyle ki, tetik kolu iğnedeki kurma kamasını yakaladığında anda iğne;
- Tetik düştüğündeki yani ucu tabladan çıkmış şekilde mi olmalıdır,
- Yatağa geri çekilmiş ('tık' sesi duyulmuş) olarak sürgünün monte edilmesinde (sonrasında da manipüle edilmesinde) bir mahsur var mıdır?

 
Alıntı

#7
Sn.blacksea,

Namlu ve sürgü takımını, iğne ucu içeride iken de, dışarıda iken de gövdeye monte edbilirsiniz...

Saygılar.
 
Alıntı

#8
Gen 4 Glock ların irca yayı&mili Eylül 2011'de modifikasyon görmüş (G 26 hariç, zira G 26 Gen3 ile Gen4 aynı yay sistemini kullanmakta imiş). Güncel versiyonlar aşağıda, bu tabloyu daha önce Sn Alperka paylaşmıştı fakat aramama rağmen linki bulamadım:

[Resim: glockRSAs.jpg]

G19 Gen4 te önceleri 0-4 ve 0-4-1 kullanılmış.

Aşağıda eski tip 0-4 ile güncel versiyon olan 0-4-3 :

[Resim: IMG_20110919_173211855x638.jpg]

[Resim: IMG_20110919_173229638x855.jpg]
 
Alıntı

#9
[Resim: lube_zps7b5de062.jpg]
 
Alıntı

#10
Değerli arkadaşlar,

Sn.alpago'nun yukarıdaki mesajda paylaştığı şemada kırımızı ile işaretlenmiş '' NO LUBRICATION '' uyarsının açıklanmasında, özellikle İngilizce bilmeyen katılımcı ve ziyaretçiler açısından fayda olduğunu düşünüyorum.

Şemada ilk üç basamakta sarı ile işaretlenmiş alanlar, yağlama alanlarıdır.

Şemanın en kısmında yer alan '' NO LUBRICATION '' uyarı ve sağında kırmızı işaretlerle gösterilen şarjör dışı ve içi, '' WEEP HOLE '' olarak gösterilen pislik tahliye kanalı, '' FIRING PIN '' olarak gösterilen iğne ve iğne kanalının kesinlikle yağlanmaması ve mümkün olduğu kadar kuru bırakılması gerekmektedir.

Saygılar.
 
Alıntı

  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi