Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi! Giriş Kayıt Ol





Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tipografi / Tasarım Hk.
#1
Selamlar,

Ben ateşli silahları değerlendirirken, güvenilirlik, sağlamlık ve ergonomiye önem verdiğim kadar estetiğe de önem veriyorum. Farklı başlıklarda bu konudaki eleştirilere denk gelmişliğim var. Özellikle bu konu hakkında açılmış bir başlık bulamadığım için bu başlığı açmaya karar verdim. Sizlerin de katılımıyla, eleştirelim, beğendiğimiz örnekleri de paylaşalım. Şayet yerli üreticilerimizden bu mecrayı takip edenler varsa belki bizim geri bildirimlerimizi göz önünde bulundurur.

Beğendiğim bir örneği paylaşarak başlamak istiyorum. Springfield Armory'nin Mil-Spec 1911'lerinin tipografisini oldukça beğeniyorum.

[Resim: PB9151LP_1200x782.png]

[Resim: PB9151LP_1.jpg]

Marka, logo, model, kalibre, üretim yeri ve seri numarasının oldukça güzel konumlandırıldığı kanaatindeyim. Sade, şık. Yazı tipleri tutarlı, anlaşılır. Yazı tipi olarak Romans kullanılmış diyeceğim ancak dört rakamı ISOCP olması daha muhtemel diyor. Sürgüyü "kalabalık" bulmadım.

Beğendiğim bir diğer örnek Ruger Mark IV:

[Resim: Mark-IV-Competition_2.jpg]


Marka, model, üretim yeri ve kalibre Trajan Bold ile yazılmış. Oldukça tutarlı ve sade. Şu linki tıklarsanız, grafik ve tasarım işlerini Bill Ruger'in torununun okuldan arkadaşının değil de işine hakim kimselerin bir araya gelerek oluşturduğu bir zümrenin yaptığını görebilirsiniz.
 
Alıntı
23 üye teşekkür etti:
kuzeybuzulu, yyildiz, husrev, sem, Gravis_Pro, PersonalDefence, hunter 12, lupus, xf7er, m16a2, wubıh, lenduha, AsmTR, Ruhsuz, harun, pasa_7676, FRD, heisenberg, tekoglu, tirendaz, v-b, FBC, Carbon12
#2
Sayın Murphy ilginç bir konuya dikkat çekmişsiniz, paylaşımlar için teşekkür ederim. Bazı tabanca tüfeklerin kullanım kılavuzu 36 sayfa değilken, Ruger' in marka kullanımı ile ilgili 36 sayfalık döküman hazırlaması zaten işi ne kadar ciddiye aldıklarını gösteriyor.

Saygılar.
 
Alıntı
5 üye teşekkür etti:
Gravis_Pro, PersonalDefence, hunter 12, xf7er, Murphy
#3
Şunu da yorum yapmaksızın buraya bırakıyorum:

[Resim: Buyuk_1360338154.jpg]

[Resim: Buyuk_1360336267.jpg]

Orijinal olmadığını, yurdumun ustaları tarafından müdahale edilmis olduğunu hatırlatayım yine de.
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
FRD, Gravis_Pro, wubıh
#4
Laser çıktı mertlik bozuldu!  Artık her karakter var, manda boy harfler var.  Puntograf ile yazılan kibar yazıların o farklı güzelliği yok. 

Springfield kibar yazmış ama yine de üstteki yazılar kocaman, gözümüze sokulmasına gerek yok. Gövdedeki adres ve seri no daha şık duruyor.

Ruger Mk4 şık.

Ama diğer Ruger'lerde slide üzeri şenlik yeri... Keşke gövdedeki yazılarla kalsaydı. Bu Ruger'in kabza kapakları ise bir başka görsel eziyet.
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
Murphy, tirendaz, lenduha
#5
Daha önce de konusu geçmişti ama ibret için burada da olmayı hak ediyor. Diğer yazılar siyahken kendisi beyaz yazılmış ''mat siyah''. Böyle yakışıklı bir silaha hiç yakışmıyor.


[Resim: K2_45_MAT_3.jpg]

Saygılarımla.
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
Gravis_Pro, husrev, FRD
#6
Sarsılmaz'ın daha önce Play Station ve Spider Man markaları ile özdeşleşmiş Homoarakhn yazı tipini (ya da benzerini) kullanmasının arkasındaki mantığı anlamış değilim. Fütüristik göründüğünü falan mı düşünüyorlar? Benim nazarımda ürünlerin ciddiyetini oldukça azaltan bir unsur, oyuncağı çağrıştırmakta.

[Resim: PS3-Where-Did-I-See-That-Writing-Before-2.jpg]

[Resim: Sars%C4%B1lmaz.jpg]
 
Alıntı
13 üye teşekkür etti:
PersonalDefence, lenduha, xf7er, Sabri, lupus, husrev, harun, wubıh, xeorx, usame, FRD, Triggernazi, mimaslan
#7
(28-12-2017, 06:19 PM)Murphy demiş ki: Sarsılmaz'ın daha önce Play Station ve Spider Man markaları ile özdeşleşmiş Homoarakhn yazı tipini (ya da benzerini) kullanmasının arkasındaki mantığı anlamış değilim. Fütüristik göründüğünü falan mı düşünüyorlar? Benim nazarımda ürünlerin ciddiyetini oldukça azaltan bir unsur, oyuncağı çağrıştırmakta.

Çok basit:

Bu tip şirketler kaliteli reklam ajanslarıyla çalışmazlar, hatta bazan sadece matbaa ile çalışırlar. Şirket yeni logo-amblem çalışması ister. Ajans bozuntusu veya matbaadaki süper yetenekli (!) grafiker, eldeki yeni font ailesinden bir taneyi logotype haline getirir, bir de fontun içinden amblem çıkartır. Üç-beş tane benzer çalışmayı şirketin önüne çıkartır. Hayatında grafik veya sanat görgüsü almamış patron da, bunların kendisine özel çalışmalar olduğunu düşünür ve birini seçer. Sonra uluslararası arenaya bunlarla çıkarsın ve olursun domat!

Senin logo veya amblem görselin de, bir yerde kimlerle, nasıl çalıştığının, nasıl iş yaptığının göstergesidir. Özgün silah yapmaya çalışmadan önce özgün bir kurumsal görselin olsun...
 
Alıntı
20 üye teşekkür etti:
Xlll, PersonalDefence, xf7er, Murphy, madenci08, Tonyukuk ÖTUKEN, DrgFly, alone61, tirendaz, lenduha, wubıh, Sabri, v-b, alpago, husrev, ilbay, Gravis_Pro, ThePulchra, sparus, FRD
#8
Sarsılmaz M6 ve M12 modellerinde sizin bahsettiğiniz zahmete bile katlanmamış olabilir Sn. harun

[Resim: pompal_tfek.jpg]

[Resim: tabancalar_m12_2.jpg]

Bence Comic Sans kullanımı da ruhsata bağlanmalı. Ancak ve ancak hedef kitlem 8-14 yaş arası olsaydı, o da belki, bu fontları ürünlerimde kullanırdım.
 
Alıntı
3 üye teşekkür etti:
PersonalDefence, sparus, mimaslan
#9
1911 paylaşılmışken ben de dünya savaşlar tarihine meraklı bir insan olarak lugeri paylaşayım.Bir yorumda aslında çok çirkin olsa bile dünyanın en seksi tabancasıdır diye bir cümle okumuştum.Fiziksel görünüm açısından özgün bir model olması bunda büyük pay sahibi.

[Resim: 234_AC76_E_89_D1_48_C1_A88_D_BA11_EF79979_B.jpg]

Bir diğer sevdiğim model ise single action army.

[Resim: 586670_D6_ED0_C_4_CDD_960_C_41_B76777522_F.jpg]
 
Alıntı
4 üye teşekkür etti:
harun, sparus, FRD, mimaslan
#10
Selamlar,

Öncelikle Sn. Murphy'e bu konuya değindiği için teşekkürler.
Umarım ki bu konunun "markalaşma" adına ne denli önemli olduğunu idrak edip gerekli önemi verirler.

Sn. harun mesajında durumu harika özetlemiş.
Maalesef ülkemizde bir çok firma bu tip çalışmalara gerekli bütçeyi ayırıp profesyonel ajans yada ekiplerle çalışmıyor. 
(Nereden biliyorsun çalışmadıklarını diye bir soru sorulursa ?bilmiyorum?, ama eğer çalışıyorlarsa kesinlikle işlerinin ehli değiller.)

Paylaşılan "Ruger" markasının kurumsal kimlik klavuzu harika bir örnek.

Ürettikleri silahlar teknik yönleri ile bir işinin ehli ustalar tarafından forumda tartışılıyor, ama en iyi ürünü üretmek iyi bir marka olabilmek için en etkin unsur olsa da salt bundan ibaret değildir.

Bir bir markaların logolarını eleştirmek istemiyorum.
Ben yalnızca yerli üretimi destekleyen, silahsever bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım.
Ülkemin markaları ile gurur duymak istiyorum. 
Tipografi, ürün markalama silahın tasarımını tamamlayan unsurlardır.
'Bilgisayardan anlayan yeğenlerin' eline bırakılacak kadar, 
'O paraya 2 eleman alırız yaparlar işte' anlayışıyla halledilebilecek,
basit unsurlar değildir.


Tabi iş yalnızca bunlarla da bitmez.

Örneğin;
"137 yaşında bir dünya devi!" yazmakla dev olunmaz.
(Yerli bir markanın resmi sosyal medya hesabındaki bilgi yazısından alıntıdır.)

Markalarımızın günümüzde yadsınamayacak sosyal medyanın gücünü daha etkin ve profesyonelce kullanmaları da gereklidir.
Şunaki durumları şahsım adına dünya devi olan "Glock" , "Sig Sauer" gibi markalarla kıyaslandığında hayal kırıklığından ibarettir.
Amerikayı yeniden keşfetmeyin, bir bakın onlar nasıl yapıyorlar, (sadece endüstriyel tasarımlarına bakmayın!).

Dünya pazarında yer alıyorsanız, tüm dünya ile iletişimde olacağınız gerçeğinin farkında olun.
Markanızın algısını en iyi şekilde dijital platformları iyi gözlemleyerek, iyi kullanarak yönetirsiniz.

Binlerce kez izlenen youtube videolarında pazara ürününüzü "300-400 dolarlık HK" diye lanse ediyorlarsa, bu bence bir bir sorundur. 
Ama bu deyişden iftihar edilmesi daha büyük bir sorundur.

Lütfen "Marka" konusuna gereken önemi gösterin.
Bu işleri istihdam edeceğini 1-2 elaman yönetemez.
Bu ayrı bir departmandır. Harcanan para kesinlikle fuzuli değildir.

Söylenecek çok şey var da...
Neyse...

İnternetten silah marka logolarını araştırırken "Beretta" markasının logosunun çıkış hikayesine rastladım.

Sizlerle de paylaşayım.

The "Trident" story - what does the Beretta logo mean?

The story of this logo starts not far from Gardone Val Trompia, in the small town of Cargnacco, where poet, writer, director, mariner and journalist Gabriele d'Annunzio ended his days, in the late 1930s.
When you walk into the villa that Gabriele d'Annunzio purchased and where he retired, you will find the very first "Trident." It was he who, ever-the-artist, developed this graphic design to symbolize the will to get things done. The encircled arrows represent the three shots fired by a battleship that engages a potential enemy: the arrow on the left reprents the first warning shot, fired at the ship's stern; the arrow on the right represents the second warning shot, fired at the ship's bow. The central arrow is the last round fired, when the ship doesn't yield: this one is aimed at the ship itself. The logo was dubbed "Dare In Brocca" or "hit the target."

Mr. Beretta was fascinated with this symbol, and asked Gabriele d'Annunzio if he could "borrow it." Gabriele d'Annunzio gave Mr. Beretta the rights to use it as the company's symbol, and from that moment, the "Trident" became the company's logo.

Türkçe çevirisi;


"Trident" hikayesi - Beretta logosu ne anlama geliyor?
 
Bu logonun hikâyesi, şair, yazar, yönetmen, denizci ve gazeteci Gabriele d'Annunzio'nun 1930'ların sonlarında günlerini geçirdiği Cargnacco?daki küçük bir kasabasındaki Gardone Val Trompia'ya kadar dayanır.
 
Gabriele d'Annunzio'nun satın aldığı ve emeklilik dönemini geçirdiği villanın içine girdiğinizde, ilk "Trident" i bulabilirsiniz. O grafik tasarımını yapan bir sanatçının ötesinde, tüm bu iradeyi sembolize edecek tasarımı da geliştiren kişiydi. Çemberli oklar, potansiyel bir düşmanla mücadeleye giren bir savaş gemisi tarafından ateşlenen üç atışı temsil eder: soldaki ok, geminin pupasından (kıç kısmı) ateşlenen ilk uyarı atışını temsil ederken; sağdaki ok, gemi pruvasına (baş kısmı) atılan ikinci uyarı atışını temsil eder. Orta ok, gemi hareketsizken atılan son toptur: bu düşman gemisinin kendisini hedef alır. Logo "Dare In Brocca" ya da "hedefi vurdu" olarak adlandırıldı.
 
Mr. Beretta bu simgeyle bayıldı ve Gabriele d'Annunzio'ya "ödünç" alıp alamayacağını sordu. Gabriele d'Annunzio Mr. Beretta'ya şirket sembolü olarak kullanma haklarını verdi ve o andan itibaren "Trident" şirketin logosuna dönüştü.

İçerik kaynağına ulaşmak için;

http://blog.beretta.com/meaning-of-the-beretta-logo

Saygılarımla.
 
Alıntı
10 üye teşekkür etti:
Murphy, Cem1964, husrev, Sabri, PersonalDefence, Pistov, madenci08, harun, lupus, mimaslan
  


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi